שתף קטע נבחר

קדימה התניעה את מהלך הפריימריז

אחרי ה"אור הירוק" מאולמרט, הוועדה לענייני מפלגה בקדימה התכנסה לדיון ראשון בבחירות המקדימות. "העבודה קיבלה את מה שרצתה", אמר ח"כ יואל חסון. האם העבודה תיסוג כעת מתמיכה בהצעה לפיזור הכנסת?

הוועדה לענייני מפלגה של מפלגת קדימה התכנסה היום (ב') בכנסת לדיון ראשון על הבחירות המקדימות המתוכננות  במפלגת השלטון. בתום הדיון החליטה הוועדה על מספר המלצות ליו"ר התנועה, ראש הממשלה אהוד אולמרט, שהתניעו למעשה את הפריימריז. האם זה יהיה הסולם שיוריד את העבודה מהעץ בנוגע לתמיכתה בהצעה לפיזור הכנסת?

 

הוועדה ממליצה לאולמרט לקיים את הפריימריז בחודשים הקרובים; לסגור את ספר הבוחרים של המפלגה לא יאוחר מסוף חודש יוני; לכנס את סיעת קדימה ואת מועצת קדימה כדי לשנות את תקנון התנועה, כך שיתאפשר לקיים פריימריז בתיאום עם המועמדים ועם המועצה.

 

בקדימה אומרים כי הפריימריז למעשה יצאו לדרך, וכעת על מפלגת העבודה להחליט אם היא רוצה פריימריז בקדימה בסמוך לבחירות כלליות. חבר הכנסת יואל חסון אמר כי "מפלגת העבודה קיבלה למעשה את מה שרצתה, והפריימריז הם עובדה מוגמרת". השר שאול מופז בירך על החלטת הוועדה לענייני מפלגה, ואמר כי זה שלב נוסף בתהליך להקדמת הפריימריז במפלגה.

 

בשבוע הבא תועלה להצבעה בכנסת בקריאה טרומית הצעת החוק לפיזור הכנסת, ובקדימה מצפים שסיעת העבודה תודיע כי לא תתמוך בהצעה, לנוכח ההתקדמות בתהליכים שיובילו לפריימריז. בשבוע שעבר אמר יו"ר העבודה ושר הביטחון,

 אהוד ברק, ש"אם קדימה לא תנקוט בצעדים אפקטיביים, סיעת העבודה תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת בקריאה טרומית ב-25 ביוני".

 

לאחר שבועות בהם נראה שהוא מנסה למשוך זמן ולעכב את הליכי הבחירות הפנימיות, בשבוע שעבר נתן אולמרט "אור ירוק" לפריימריז בפגישה עם יו"ר הוועדה לענייני מפלגה, צחי הנגבי, ויו"ר הסיעה, אלי אפללו. מקורבי אולמרט אמרו: "לא נותרה לו ברירה. הוא חש שנעשה לו עוול ועדיין מאמין שיוכל להפוך את הקערה בעדות הנגדית של טלנסקי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מברך. מופז
צילום: גיל יוחנן
ברק. יתקפל?
צילום: דורון גולן
צילום: דניאל בר און - ג'יני
אולמרט. המלצות מהוועדה
צילום: דניאל בר און - ג'יני
מומלצים