שתף קטע נבחר

קווין גארנט זכה עם בוסטון באליפות: "אני בהיי"

בוסטון השיגה תואר מספר 17, השלישייה הגדולה חגגה גביע ראשון. ה-MVP פול פירס לאוהדים: "נשארתם איתי בשנים הקשות". ריי אלן: "תודה בוסטון!". בראיינט: "הסלטיקס שיחקו את ההגנה הכי טובה בפלייאוף"

ניצחון ב-39 נקודות, השלמת 2:4 בסדרת הגמר, זכייה באליפות ראשונה מאז 1986. מה עוד צריך אוהד, שחקן או מאמן? כנראה שלא הרבה. בוסטון סלטיקס חגגה הבוקר (ד') את האליפות ה-17 בתולדותיה, ועשתה זאת אחרי ניצחון מהמם על לוס אנג'לס לייקרס, 92:131. ולחשוב שרק בשנה שעברה היא היתה אחת מקבוצות התחתית של ה-NBA.

 

"להגיע לכאן מהמקום שבו היינו בשנה שעברה, לחגוג כאן עם החברים לקבוצה, לשים חותמת על השנה הנהדרה שעשינו. עכשיו אנחנו מביאים הביתה אליפות בשבילכם". כך אמר פול פירס לאוהדים בגארדן, אחרי שהניף את הגביע וזכה בתואר ה-MVP של סדרת הגמר. "כולם נשארו איתי בזמנים הקשים. אני יודע שלא היו לנו הרבה שנים גדולות לאחרונה, אבל אתם נשארתם איתי".


פול פירס והגביע: "הבאנו הביתה אליפות בשבילכם" (צילום: AFP)

 

"הקרבנו כל כך הרבה במהלך הקריירה כדי להגיע לנקודה הזו", הוסיף פירס והתייחס לחבריו לשלישייה הגדולה של בוסטון - ריי אלן וקווין גארנט. "השגנו כל מיני תארים, אבל מעולם לא הגענו לטופ. כאן, בפסגה, זה כמו משב רוח צונן כאן".

 

פירס, שקלע 22 נקודות למשחק, הוסיף 6 אסיסטים ו-4.5 ריבאונדים, ולא פחות חשוב, הוביל קאמבק ענק אחרי פציעה במשחק הראשון, היה ל-MVP הראשון של הירוקים מאז לארי בירד. "זה אומר הכל. אני לא חי בצל של שחקנים גדולים עכשיו".


פירס מתחבק עם אלן, רגע לפני הניצחון הגדול והזכייה באליפות (צילום: AP)

 

"זה נראה כאילו כל דבר עבד לנו השנה", אמר ריי אלן, שנפצע בפתיחה וחזר כדי לקבוע שיא שלשות במשחק גמר - שבע במספר, בדרך ל-26 נקודות.

 "אנחנו מכבדים האחד את השני, ואנחנו כרגע חוגגים אליפות מספר 17. תודה בוסטון!". פירס אמר עליו: "כשריי חזר, זה נתן לנו אנרגיה מחודשת והגדלנו את היתרון ל-20 נקודות"

 

רגע אחרי הסיום , שיחרר קווין גארנט צעקה: "כל דבר אפשרי, כל דבר אפשרי!". הפורוורד המצוין, שבמשך שנים נכשל בפלייאוף במינסוטה, הביא לשינוי (ביחד עם אלן) לאחר המעבר שלו הקיץ למסצ'וסטס: "כשהגעתי לכאן הבנתי שזה מועדון מיוחד. זה היום המאושר בחיי מאז הולדת בני, אני פשוט בהיי עכשיו". לביל ראסל, כוכב העבר הגדול של בוסטון, אמר גארנט: "אני מקווה שגרמנו לך להיות גאה בנו". ראסל ענה: "ברור".


דוק ריברס מקבל מפירס את המקלחת המסורתית (צילום: AP)

 

דוק ריברס, האיש שהוביל את החבורה הזו, סיפר על המפתח לניצחון ולזכייה באליפות: "הגנה. אמרתי לשחקנים שהגנה תביא אליפות. זה מה שהם עשו. הם היו פנומנליים במהלך כל השנה".

 

ריברס, שהוציא את ה'ביג 3' ארבע דקות לסיום, כדי שיקבלו סטנדינג אוביישן מהקהל, הוסיף: "הם הגיעו לחבורה, וחשבתי שצריך להוציא אותם כחבורה. כל הזמן הם אמרו לי 'תודה רבה', ואני אמרתי תודה רבה בחזרה. זה היה כל כך מיוחד עם פול. הוא כל הזמן אמר לי 'תודה רבה, תודה שנשארת איתי'. זה היה באמת רגע יפה".

 

פיל ג'קסון: "בוסטון דאגה שקובי לא ינצח אותה"

"ראיתי כמה הגנות קשוחות וזו היתה אחת מהטובות", אמר קובי בראיינט על משחק ההגנה של היריבה. "הם לבטח שיחקו את ההגנה הטובה ביותר במהלך הפלייאוף". פאו גאסול, שכמו בראיינט לא היה פקטור משמעותי במשחק, הוסיף: "גם גמרו את המשחק כשהם הובילו ב-23 נקודות במחצית. לא הצלחנו להגיב".


בראיינט, גאסול ורדמאנוביץ' העגמומיים, על ספסל הלייקרס (צילום: AP)

 

פיל ג'קסון, שחלום טבעת האליפות העשירית שלו (אחת יותר משל רד אאורבך

 האגדי, מאמן בוסטון בשנות השישים), נאלץ לקבל דחייה של שנה לפחות, אמר על הכוכב שלו: "קובי פתח את המשחק מצוין, אבל אחר כך אפשר היה לראות על הרגליים שלו את העייפות. הזריקה שלו הפכה לשטוחה וזה שינה את מהלך המשחק".

 

"אחד הדברים החשובים שבוסטון עשתה היתה להתרכז בבראיינט ולדאוג שהוא לא האיש ינצח אותה", הוסיף מאמן הלייקרס. "לא היו לנו הפעם שחקנים אחרים שימלאו את מקומו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים