שתף קטע נבחר

אין רגיעה בשידורי חמאס: כך חוטפים חייל

רגע לפני תחילת ה"תהדיאה", בטלוויזיה של חמאס התרברבו שוב ביכולתם לשבות חיילים - והציגו תרחיש הדומה לחטיפת גלעד שליט. התחנה פופולרית מאוד בעולם הערבי

כך נראית חטיפת חייל? הרגיעה בין ישראל לרצועת עזה נכנסה הבוקר בשעה 6:00 לתוקפה. אולם בעוד ישראל וחמאס שקדו בימים אחרונים על סיכום הפרטים האחרונים של הרגיעה בתיווכה של מצרים, המשיכה תנועת חמאס להפגין קו מיליטנטי בשידורי הטלוויזיה שלה.

 

כך למשל תועדו השבוע חמושי חמאס בשידורי רשת הטלוויזיה של הארגון, "אל-אקצה", כשהם מתאמנים במיומנויות לחימה שונות ובכלל זה בחטיפת חיילים ישראלים, כפי שעשו עם גלעד שליט. קטע הווידאו, המובא באדיבות מכון המחקר "מבט לתקשורת הפלסטינית" העוקב אחרי כלי התקשורת הפלסטינים השונים, מציג לראווה לצופים בבית ואף בזירת האירוע את מיומנויות החטיפה של חמושי הארגון.

 

בקטע ניתן לראות כיצד מיצג המדמה משוריין של צה"ל מתפוצץ, וחמושי חמאס נוטלים על כתפיהם חייל ישראל ונמלטים איתו - מעין עדות מצמררת למה שכנראה קרה לגלעד שליט. למעשה, כמה פעמים ביום נוהגת התחנה להציג "פעולות" נגד ישראלים, ובמקרים אחרים מדובר בחדירות ליישובים או לבסיסי צבא.

 

תחנת "אל-אקצה" הוקמה לפני יותר משנה, וכבר נחשבת פופולרית מאוד בעזה ובעולם הערבי כולו.

 המגישים הצעירים מבליטים קו תעמולתי תקיף של חמאס, והכתבים הרבים פרוסים בכל הרצועה ואף בגדה המערבית.

 

כחלק מהמאבק בחמאס, הרשות הפלסטינית עצרה מספר פעמים את כתבי "אל-אקצה" בגדה והחרימה חומרי צילום. הרשות גם פנתה לרשת הלוויין המצרית הגדולה "נייל סאט", כדי שתפסיק את העברת שידורי התחנה - עד כה ללא הצלחה.

 

האם שידורים אלה מעידים על כוונות חמאס כלפי הרגיעה? למרות הרוח המיליטנטית שנמשכת גם היום והצהרות הניצחון המתלהמות שכבר שיחרר אתמול בכיר התנועה, מחמוד א-זהאר, ניתן להטיל בכך ספק, לפחות לפי שעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים