שתף קטע נבחר

נתונים בממשלה: 80% מיהודי רוסיה מתבוללים

בפתח ישיבת הממשלה, הציג ראש הממשלה נתונים מדאיגים על הירידה בעלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר. הוא לא התייחס להצבעה הצפוייה על ועדת חקירה בפרשת חקירת רמון

ראש הממשלה, אהוד אולמרט בחר להתעלם הבוקר (יום א') מהסערה הפוליטית סביב ההצבעה על הקמת ועדת חקירה ממשלתית בפרשת חקירתו של המשנה לראש הממשלה, חיים רמון, ובחר להתמקד בתופעות חמורות הנוגעות לעלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר.

 

על-פי הנתונים שהציג, ישנה ירידה דרמטית בשיעור העולים, עלייה בשיעור היורדים ובהתבוללות בקרב יוצאי אותן מדינות. בדיון שמעו השרים סקירות על הקהילות היהודיות במדינות ברית המועצות לשעבר - כאשר הסקירות יועברו על ידי נציגי ארגון "נתיב", משרד הקליטה, משרד החוץ והסוכנות היהודית..


אולמרט בישיבה. הקהילות היהודיות במצב מדאיג (צילום: רויטרס) 

 

ראש הממשלה אמר בישיבה: "מדובר במצב מדאיג מאוד של הקהילות היהודיות, שרובן מורכבות מיהודים הזכאים לעלייה". לדברי אולמרט, באותן מדינות 880 אלף יהודים וזכאים לעלייה. לדבריו, קיימת בקהילה זו התבוללות בשיעור של כ-80%.

 

הוא ציין כי בשנים האחרונות היגרו כ-600 אלף יהודים לארצות המערב במקום לבוא לישראל. לדבריו, גם 38 אלף עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר עזבו את הארץ.

 

"שקלול הנתונים", אמר אולמרט, "מצביע על חשש משמעותי ביותר, שבתוך דור אחד ייעלם הציבור היהודי במדינות אלה. חוסר פעילות ומתן מענה עלול להיות גורם שאיננו יכולים לקבל אותו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. דיון בעלייה
צילום: AP
מומלצים