שתף קטע נבחר

היום: ישראל תקבל דו"ח חיזבאללה על רון ארד

אם לא יחולו עיכובים - יגיע היום, בתיווך גרמני, מסמך המפרט את מאמצי חיזבאללה להשיג מידע אודות הנווט הנעדר. הדו"ח המיוחד אמור להניע את עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה

ראש הממשלה אהוד אולמרט צפוי לקבל היום (יום ב') את הדו"ח של חיזבאללה על רון ארד. אחרי בחינת המסמך - יחליט אולמרט האם להורות לשליח המיוחד עופר דקל, לצאת שוב לאירופה כדי לחתום על העסקה עם החיזבאללה על חילופי השבויים ולהוציאה לפועל.

 

הדו"ח של החיזבאללה הועבר בסוף השבוע אל המתווך הגרמני גרהארד קונארד. זאת, כדי שיבחן אם הוא עומד בקריטריונים שקבעה ישראל בתנאים להסכם חילופי השבויים. דו"ח זה, על פי הצהרות קודמות שנשמעו מפי בכירי החיזבאללה, ידווח כנראה על כך שלהערכת ארגון הטרור הלבנוני הנווט הישראלי שנפל בשבי אמל בלבנון לפני 22 שנים, אינו בחיים.

 

במקביל תעביר ישראל באמצעות המתווך קונארד, דו"ח על גורלם של ארבעת הדיפלומטים האיראנים הנעדרים מאז 1982. לאחר אישורי הדו"חות משני הצדדים, צפויה החתימה על ההסכם לחילופי השבויים. החתימה תעשה כנראה בגרמניה, או במקום אחר באירופה.

 

ימים אחדים אחר כך, צפויים הצדדים להעביר אלה אל אלה ממצאים מדעיים ואחרים, שיוכיחו שאכן מדובר בשבויים ובאסירים האמורים בהסכם. ממצאים אלה יבחנו גם הם. אז יוחלט בתהליך החלפת השבויים, שיעשה ככל הנראה במעבר הגבול בראש הנקרה. על פי הערכת אמ"ן והמוסד - יוחזרו לישראל גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולווסר.

 

בתוך כך, בישראל ממתינים לניסיון מצד מצרים לקדם את עסקת השבויים שתחזיר הביתה את גלעד שליט. בשלב זה מתעכבים עדיין נציגי החמאס מלהגיע לקהיר, להמשך הדיונים שלפני המשא ומתן העקיף והאינטנסיבי עם ישראל. החמאס מוחה בכך על מה שהוא מכנה כהפרת הסכם הפסקת האש על ידי ישראל, שלא פתחה את מעברי הגבול בצורה סדירה. החמאס טוען שאינו אחראי להפרות הפסקת האש וירי הקסאם והפצמ"רים מעזה.

 

בינתיים לא יודעים בישראל על נכונות של החמאס להגמיש את רשימת הרוצחים שהוא מבקש לשחרר בתמורה לגלעד שליט. בירושלים לא מסרו את המועד הצפוי ליציאת השליח המיוחד עופר דקל לקהיר, כדי להתחיל במשא ומתן האינטנסיבי מול החמאס.

 

אהוד גולדווסר ואלדד רגב נחטפו ללבנון לפני 726 ימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים