שתף קטע נבחר

ברק מזהיר את איראן: לא נירתע מפעולה

שר הביטחון אהוד ברק, שיגר היום מסר מאיים כלפי איראן ואמר: "ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור, והיא הוכיחה כי היא לא נרתעה בעבר מפעילות כשיש חשש לפגיעה באינטרסים החיוניים שלה"

כאשר באיראן מבצעים אנשי משמרות המהפכה ניסויים בטילים בליסטיים, משגר הערב (יום ה') שר הביטחון אהוד ברק, מסר מאיים כלפי המשטר בטהרן: "זה אתגר לא רק לישראל, אלא לעולם כולו. המוקד הוא סנקציות ופעילות דיפלומטית. ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור, והיא הוכיחה כי היא לא נרתעה בעבר מפעילות כשיש חשש לפגיעה באינטרסים החיוניים שלה". ברק דיבר בלשכת העבודה בבית המפלגה בתל-אביב.

 

עם זאת, ברק אמר כי "צריך לשקול את התגובה של היריבים שלנו. גם חמאס, גם חיזבאללה, גם הסורים וגם האיראנים - יש פעילות סביבנו. ופוטנציאל העימות קיים. מצד שני קיים גם פוטנציאל להסדר, בעיקר עם הפלסטינים והסורים. יש לנו אחריות מוסרית למצות כל סיכוי להגיע להסדר עם השכנים שלנו. אך השיקולים מורכבים מאוד, וצריך לפעול מהראש, לתמרן בין המכשולים כדי להבטיח את בטחון ישראל. צריך לפעול להסדר, ואם לא - אז להכות ביריבנו כשנדרש. נדרש שיקול דעת מעמיק וניסיון, קור-רוח ושחרור מכל שיקול זר, אישי או ציבורי, החלטיות ונחישות. אלה לא יושגו בסמינרים ציבוריים ריקים מתוכן".

 

בהתייחסו לעסקת חילופי השבויים, אמר ברק כי "אנחנו מקוויים לראות סיום קרוב של המאבק להחזרת אודי ואלדד הביתה. יש לנו חובה מוסרית ופיקודית לפעול להחזרת חיילים שיצאו למשימות בשם המדינה. חובתנו גם לומר את האמת לציבור ולמשפחות, ואם יתברר שהבחורים הרוגים, חובתנו לומר זאת. כלומר שהחזרתם לא אמורה להתעכב בגלל תעלולים של חיזבאללה, ואני מקווה מאוד שנראה סיום קרוב של המאבק".

  

בנוגע למאמץ להשיב הביתה את גלעד שליט, אמר ברק: "יש חלון הזדמנויות שנוצר על-ידי הרגיעה. חשוב שננצל את חלון ההזדמנויות הזה, וחשוב שההכרעות הקשות יפלו בירושלים ולא בעזה. השקט היחסי בעוטף עזה מאפשר חיים עם קצת פחות עומס ומתח".

 

שר הביטחון התייחס גם למצב בגבול הצפון מול ארגון חיזבאללה: "יש כרסום מתמשך בהחלטה 1701. בשנתיים האחרונות הוכפלה ואף שולשה כמות הטילים והם מכסים את כל אזורי המדינה. יש התקרבות בין החיזבאללה ובין הסורים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אהוד ברק מזהיר
צילום: גיל יוחנן
מסר לאחמדי-נג'אד
צילום: רויטרס
מומלצים