שתף קטע נבחר

תובעים 5 מיליון: התינוקת מתה 10 שעות אחרי הלידה

במשך 24 שעות מהגעתה לבית החולים, חלה הדרדרות במצב העובר. 10 שעות אחרי הלידה, מתה התינוקת. עכשיו תובעת האם חמישה מיליון שקלים מבית החולים זיו בעוון רשלנות

הורים שבתם נפטרה עשר שעות לאחר לידתה תובעים מבית החולים זיו בצפת פיצוי בסך חמישה מיליון שקל בשל "רשלנות רפואית קשה ובלתי נתפסת". לטענתם, למרות סימנים שהעידו על מצוקת העובר המתינו הרופאים והמיילדות יותר משמונה שעות עד ללידה.

 

ההורים, שהגיעו לפני כשנה וחצי לבית החולים במטרה ללדת את בתם הבכורה טוענים בכתב התביעה כי במהלך הלידה לא התקיימה השגחה ראויה על היולדת ועל העובר. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב על ידי עורכי הדין ענת מולסון וטל נבו.

 

בכתב התביעה מצוין כי ההריון היה תקין והאישה הגיעה לבית החולים זיו כדי ללדת בחודש פברואר 2007 בשעות הבוקר כשהיא בשבוע ה-42 להריון וחשה בצירים. לאורך שעות היום נראו במוניטור האטות בדופק העובר, ללא התקדמות בלידה והנושא אף דווח בשעות הערב לרופאה האחראית. בשעה עשר בלילה היולדת קיבלה זירוז ובחצות נערך פיקוע של מי השפיר ונמצא כי הם מקוניאליים, דבר שיכול להעיד על מצוקה עוברית ומחייב לסיים את הלידה בהקדם.

 

לאורך שעות הלילה נראו עוד ירידות בדופק העובר ובשעה 7:30 בבוקר בעקבות האטה נוספת בדופק של העובר הוחלט לקרוא לרופא ולבצע לידת ואקום. התינוקת נולדה עם ציון אפגר אפס, שמשמעו ליקויים בנשימה, בקצב הלב, בטונוס השרירים ובתגובה לגירויים. בוצעה בה החייאה והיא הועברה לטיפול נמרץ, אך נפטרה כעבור עשר שעות.

 

מומחה למיילדות וגניקולוגיה שחוות דעתו צורפה לכתב התביעה ציין כי, "אין ספק כי מדובר באירוע דרמטי הטומן בחובו קטסטרופה מיילדותית ובעת אירוע כזה חייבים לפעול במהירות האפשרית. מדובר במצב חרום וחובה הייתה לסיים את הלידה בצורה בהולה".

 

לפי המומחה, כשמונה שעות לפני הלידה היה צריך לקבל החלטה על ניתוח קיסרי דחוף בשל ההאטה בקצב הלב, שבוע ההריון המתקדם וחוסר התקדמות בלידה. המומחה שעיין בגיליון הרפואי ציין כי לאורך שעות הלילה לא היתה התייחסות לירידות בדופק של העובר.

 

דוברת מרכז רפואי זיו יעל שביט מסרה בתגובה: "התינוקת נולדה במצב קשה, עקב חוסר חמצון של איברים חיוניים. נעשו ניסיונות רבים להצילה אך היא נפטרה. התינוקת נולדה בסוף שבוע 42 להריון, שהינו שבוע מאוחר ללידה עבור העובר ובאופן סטטיסטי מתוארים יותר מקרי מוות סמוכי לידה, בשבועות אלו, למרות שתהליכי הלידה הינם תקינים.

 

"זו לידה ראשונה ליולדת בת 31, למרות ההיריון התקין, ובדיקת OCT (בדיקה לתגובת עובר בזמן צירים) בשבוע ה-41 שגם היא הייתה תקינה, הציע לה הרופא הבודק זירוז לידה בו במקום, עקב השבוע המאוחר להיריון ומיעוט קל של מי שפיר, אך היולדת סירבה. בכל מקרה ביקש הרופא מהיולדת להגיע תוך 72 שעות לבדיקה נוספת אך היולדת לא הגיעה לבדיקה, אלא רק בהופעת הצירים לאחר 4 ימים ובשבוע 42 להיריון.

 

"היולדת הגיעה בשעה עשר בבוקר עם צירים וביקשה ללדת לידה טבעית ללא התערבות. בשעה ארבע אחר הצהריים הציע הצוות הרפואי ליולדת טיפול פקיעת מים על מנת לזרז את הלידה, אך היא סירבה. לאורך מהלך הלידה הראו בדיקות המוניטור דופק עובר תקין ותהליך הלידה עצמו היה תקין.

 

"בשעה חמש בבוקר הייתה פתיחה גמורה, בשעה שבע וחצי הופיע דופק איטי של לב העובר, דבר שהעיד על סבל עוברי קשה. שני רופאים וצוות אחיות ביצעו לידת וואקום שארכה כ- 20 דקות. התינוקת נולדה במצב קשה מאוד כתוצאה ממצב של סבל עוברי, וכאמור נפטרה לאחר 12 שעות. במרכז רפואי זיו מביעים צער רב על מות התינוקת ומחזקים את ידי ההורים".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
10 שעות אחרי הלידה, התינוקת מתה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים