שתף קטע נבחר

קונטאר חזר ללבנון: "השלמה לניצחון במלחמה"

סמיר קונטאר שרצח את דני הרן ושתי בנותיו הקטנות ושוטר - יצא לחופשי 29 שנה לאחר שביצע את הפיגוע בנהריה. יחד עם ארבעת האסירים הלבנונים, הוא התקבל בחיבוקים ובמוזיקה קצבית, אך אלו רק תחילת החגיגות. "אני מברך את כל מי שגרם לנו לגאווה היום", אמר קונטאר

זמן קצר לאחר שזוהו גופותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, חצה סמיר קונטאר את מעבר הגבול בראש הנקרה, ודרך על אדמת לבנון לראשונה זה 29 שנה. קונטאר וארבעה אנשי חיזבאללה נוספים הועברו הערב (יום ד') לאנשי הצלב האדום שחצו עמם את הגבול ללבנון. מיד לאחר מכן החלו החגיגות הרשמיות לשובו של קונטאר.

 

 

אחרי כניסתם של המחבלים הלבנון העביר חיזבאללה לישראל ארון, ובו חלקי גופות של חללי צה"ל במלחמת לבנון השנייה. חלקי הגופות יועברו לבדיקה במכון לרפואה משפטית באבו כביר, ובסופה יקבלו משפחות החיילים הודעה על המסקנות.

 

בזמן שבישראל מתאבלות המשפחות על מות יקיריהן, המונים קיבלו את פניו של הרוצח וכולם רק ביקשו לחבק אותו. ברקע נשמעו קריאות שמחה ומוזיקה קצבית של חיזבאללה. רגעים ספורים לאחר שחצה את הגבול נמסרה ההודעה

למשפחתו בכפר עביה, שהגיבה בקריאות שמחה. רשת הטלוויזיה של חיזאללה, "אל-מנאר", הקרינה קליפ קצבי המתפאר בכך שנסראללה קיים את הבטחתו לשחרר את קונטאר.

 

בתגובה ראשונה בהקלטה ל"אל-מנאר", אמר קונטאר: "אני רוצה לברך היום את כל מי שהקריב קורבן עבור הניצחון החדש הזה. זוהי השלמה אמיתית לניצחון יולי (מלחמת לבנון השנייה). לא אאריך בדברים כעת אלא אסתפק בשליחת דברי ברכה לאחראי על "ההבטחה שמולאה" (הכינוי למבצע חטיפתם של רגב וגולדווסר ז"ל) - המזכ"ל, חסן נסראללה - וללוחמי ההתנגדות האסלאמית (חיזבאללה) הגיבורים אשר זקפו את ראשינו אל-על ואשר גרמו לנו לגאווה היום".


קונטאר חוגג, במעבר ללבנון (צילום: רויטרס) 

 

מיד עם הגעת חמשת האסירים הלבנונים פתח חיזבאללה בטקס חגיגי, שבו משתתפים האחראי מטעם חיזבאללה על אזור הדרום, נביל קאוק, המנהיג הרוחני של השיעים בלבנון, חסן פדלאללה, חברי פרלמנט מטעם חיזבאללה ותנועת אמ"ל השיעית, נציגים פלסטינים ועוד.

  

אחרי טקס קצר ימשיכו קונטאר וארבעת חבריו לטקס רשמי בביירות, שם ממתינה לו צמרת הממשל הלבנוני, נציגים פלסטינים ואף אשתו של מרואן ברגותי הכלוא בישראל. לאחר מכן ימשיכו לעצרת המונים במגרש הכדורגל "אל-ראיה" במעוז חיזבאללה בביירות. הנואם הראשי בעצרת, שתהיה גולת הכותרת של החגיגות, הוא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה.

 

משפחת קונטאר נרגשת

סמיר קונטאר היה חלק מחולייה שכללה ארבעה מחבלים, שחדרה לישראל מדרום לבנון בסירת גומי בליל ה-22 באפריל  1979. החמישה ירדו לחוף בנהריה ירו לעבר רכב משטרה והרגו את אליהו שחר. לאחר מכן פרצו לבית משפחת הרן וחטפו את האב דני הרן, בן 31, ואת בתו עינת בת הארבע. האם, סמדר, הצליחה להסתתר בקומה השנייה יחד עם הבת יעל ושכנה.


ארונות המחבלים התקבלו בטקס חגיגי בלבנון, היום (צילום: AFP)

 

המחבלים לקחו את דני ועינת הרן חזרה לחוף, שם התפתחו חילופי אש בינם לבין שוטרים וחיילי צה"ל, במהלכם נורו למוות שניים מהמחבלים. בטרם

נעצר, הספיק קונטאר להרוג את דני ועינת. יעל הרן נחנקה למוות במהלך ניסיונותיה של סמדר להשתיקה על מנת שלא יתגלו על ידי המחבלים. המחבל הרביעי, אחמד אברס, שוחרר במסגרת עסקת ג'יבריל ב-1986.

 

אמו של קונטאר אמרה אמרה בראיון לתחנת הטלוויזיה חיזבאללה "אל-מנאר": "אין גבול לשמחתי היום, איני יכולה להביע את רגשותיי. אני מברכת אלף פעם את מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה על הישגו העצום שהשיג באמצעות מאמציו, חוכמתו וכבודו. אני מברכת גם את לבנון ואת הכפר עביה, מקום הולדתו של סמיר". כשיצא מהכלא הבוקר אמר קונטאר: "אני לא יודע לאיזה עולם אני יוצא".


פורסם לראשונה 16/07/2008 16:59

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קונטאר בלבנון
צילום: AFP
בעת שחרורו מהכלא, הבוקר
צילום: באדיבות השב"ס
מומלצים