שתף קטע נבחר

מזכ"ל האו"ם: תפילותינו עם המשפחות השכולות

העולם לא נשאר אדיש למראות ממעבר ראש הנקרה. המזכ"ל באן קי-מון הביע שביעות רצון מהמחוות ההומינטריות בין ישראל לחיזבאללה, ויו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, שלקחה את נושא החטופים תחת חסותה, אמרה: "נהגתי לקחת את הדסקיות של החטופים לכל מקום, בתקווה שהם יחזרו הביתה בחיים. תקוותי התחלפה ביגון"

מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, הביע הערב (יום ד') תקווה לשחרורו הקרוב של החייל החטוף גלעד שליט, בעקבות השלמת עסקת השבויים בין ישראל לחיזבאללה. במסגרת החילופים הועברו לישראל ארונותיהם של אלדד רגב ואהוד גולדווסר, ובתמורה הועברו חמישה אסירים לבנונים ו-199 גופות ללבנון.

 

 

אחר הצהריים קיבלו המשפחות את ההודעה הרשמית על מותם של הבנים מאלופי צה"ל. באן פרסם הודעה בעקבות השלמת העסקה, בה הביע שביעות רצון מהשלמת הצד ההומניטרי של החלטה 1701. "המחשבות שלנו והתפילות שלנו עם המשפחות השכולות", אמר מזכ"ל האו"ם.


 

חיילים מצדיעים לארונות של גולדווסר ורגב (צילום: אביהו שפירא)

 

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, ננסי פלוסי, שלקחה תחת חסותה את נושא שחרור החטופים הישראלים, בירכה אף היא על העסקה, אך הביעה צער על התוצאות. "לקחתי איתי את הדסקיות של החיילים החטופים בכל רחבי העולם והצגתי אותם לראשי מדינות במזרח התיכון, בתקווה שגולדווסר ורגב יחזרו בחיים הביתה. היום, התקוות שלנו התחלפו ביגון. בשעה שאנחנו אבלים, נמשיך להחזיק בדסקיות הללו כסמל להקרבה שנעשתה למען שלומה וביטחונה של מדינת ישראל".

 

כשנתיים לאחר שנחטפו ללבנון הוחזרו היום ארונותיהם של החיילים החטופים לאדמת ישראל. מוקדם יותר יצאה שיירת כלי רכב צבאיים ממעבר הגבול

בראש הנקרה, וסיימה את מסעה במחנה הצבאי "שרגא" הסמוך לעכו - שם התייחדו בני המשפחה עם יקיריהן. לאורך הכביש בדרך למחנה עמדו עשרות אזרחים שחלקו כבוד אחרון לחללים.

 

קציני צה"ל הצדיעו לארונות החיילים שעשו את דרכם ממעבר הגבול לעבר המחנה ושליח ראש הממשלה, עופר דקל, קרא קדיש מול הארונות. שני כלי רכב נסעו בראש השיירה, בהם הארונות, שנעטפו בדגלי ישראל. בכל רכב הוצב נגד מחטיבת גולני, שנשא את דרגותיהם של ההרוגים. במחנה שרגא הוקמו שני אוהלים, שבהם מתייחדת כל משפחה עם יקירה בנפרד, בפרטיות ובאופן אישי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחווה הומניטרית. באן
צילום: רויטרס
יגון. פלוסי ודסקיות החטופים
צילום: AP
מומלצים