שתף קטע נבחר

סוריה: גם השלום לא יפגע בברית עם איראן

בפגישה עם שר החוץ האיראני, מנושהר מותקי, הבהיר שר החוץ הסורי כי "הברית האסטרטגית" בין המדינות לא תיפגע, גם אם ייחתם הסכם שלום עם ישראל

שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם, אמר אמש (יום ה') בפגישה עם עמיתו האיראני, מנושהר מותקי, בדמשק כי "הברית האסטרטגית" בין שתי המדינות חזקה ולא תתערער אם ייחתם הסכם שלום עם ישראל.

 

מותקי הביע את תמיכת איראן במטרותיה של סוריה בשיחות השלום הבלתי ישירות המתנהלות בטורקיה, ובעיקר החזרת רמת הגולן: "אנו תומכים בעמדתו של נשיא סוריה בנוגע להחזרת האדמות הכבושות", אמר מותאקי.


אל-מועלם ומותקי בדמשק (צילום: AP)

 

שר החוץ האיראני נועד גם עם הנשיא בשאר אסד, ועדכן אותו בעניין המגעים סביב תוכנית הגרעין האיראנית. אסד נעתר לבקשתו של נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, לסייע לפתור את המשבר. מותקי שיבח את מאמציה של סוריה לפתור את הבעיה. אסד עצמו אמר כי "משא ומתן ודיפלומטיה הם הדרכים היחידות ליישב את הסוגיה".  

 

ביום שבת צפוי הממונה האיראני על המשא ומתן בסוגיית הגרעין, סעיד ג'לילי, להציג את תשובתה הרשמית של איראן לחבילת התמריצים המשודרגת שהגישו לה המעצמות בשבוע שעבר. הוא ייפגש עם נציגי המעצמות בז'נבה. בפגישה זו ישתתף גם נציג אמריקני - תת-מזכירת המדינה האמריקנית, וויליאם ברנס. כמו כן ישתתפו הממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, ונציגי רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה.

 

מנהיגה הרוחני של איראן, האיתוללה עלי חמינאי, התייחס שלשום למשא ומתן על תוכנית הגרעין האיראנית ורמז כי ארצו לא תשעה את העשרת האורניום. בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה, אמר בעל הסמכות העליונה באיראן כי ארצו "החליטה לקחת חלק במגעים, אבל לא תסכים לקבל שום איום".


פורסם לראשונה 17/07/2008 22:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וליד אל-מועלם
צילום: איי אף פי
מומלצים