שתף קטע נבחר

לבני: אם לא נאשר הקדמת הפריימריז - נתרסק

שרת החוץ הזהירה מהעיכוב בהצבעה על שינוי התקנון בקדימה: "אם לא נאשר את ההליכה לפריימריז ונמסמס את זה, הדבר יביא לריסוק של קדימה ולאובדן מוחלט של האמון בה". אולמרט השיב: "אני מבקש לא להטיף מוסר ולא לפגוע במעמדה של קדימה באמצעות מניפולציות עם מפלגות אחרות"

לבני נגד אולמרט ולהיפך: שרת החוץ, ציפי לבני, תקפה הבוקר (יום א') בישיבת "שרינו" את עיכוב אישור שינוי תקנון הסיעה, שיאפשר עריכת פריימריז במפלגה. "אם לא נאשר את ההליכה לפריימריז ונמסמס את זה, הדבר יביא לריסוק של קדימה ולאובדן מוחלט של האמון בה"

 

שרת החוץ אמרה בישיבה: "אם אנחנו לא רוצים לאבד את מעט האמון שנשאר בקדימה, אנו צריכים לצאת בקריאה מאוחדת לכל חברי המועצה לתמוך בהחלטה. קדימה צריכה לקחת אחריות על עצמה, לגלות מנהיגות ולצאת בקריאה אחת של כולנו, בעיקר לאור דיבורים על פניות שהיו לאחרונה לאנשים שלא להצביע".

 

לבני הוסיפה: "הדרך הטובה ביותר לפתור את הנושא - הוא באמירה משותפת". היא הזהירה כי קדימה עלולה למצוא את עצמה "במצב בלתי נסבל, שבו מפלגות אחרות יצטרכו להגיב על הנעשה בקדימה".

 

מספר החברים הנדרש להצביע הוא 91, בעוד שעד כה הצביעו כ-74 חברי מועצה. עם זאת לא מן הנמנע שתינתן ארכה נוספת להצבעה, אולם לבני המובילה את המהלך של הפריימריז בקדימה לוחצת לסיים את התהליך, שמשמעו האפשרי - הדחת ראש הממשלה ובחירתה לראש המפלגה.

 

ראש הממשלה, אהוד אולמרט לא נשאר חייב. אולמרט, החושד שמדובר בספין פוליטי אשר הונע על ידי לבני בתיאום עם אהוד ברק ובתיווך של היועץ האסטרטגי ראובן אדלר, אמר בין היתר בישיבה: "אין צורך להטיף פה לאיש, אני לא מציע לאף אחד מאיתנו לפזר כאן חשדות והאשמות לגבי קשר עם מפלגות אחרות".

 

אולמרט הוסיף: "ביקשנו מכולם לבוא ולהצביע, אני זה שהבאתי את ההחלטה לערוך פריימריז ואישרתי את כל העניין הזה על פי סמכותי. אני מבקש לא להטיף מוסר ולא לפגוע במעמדה של קדימה באמצעות מניפולציות עם מפלגות אחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט ולבני. עוד עימות
צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
מומלצים