שתף קטע נבחר

גורדון בראון: הפסיקו את הבנייה בהתנחלויות

ראש ממשלת בריטניה נועד בבוקר בירושלים עם הנשיא, שמעון פרס, ושעות ספורות לאחר מכן עם הנשיא הפלסטיני, בבית לחם. הוא הבטיח לסייע לפלסטינים כלכלית ולאמן שוטרים ברחבי הגדה

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מתח הבוקר (יום א') ביקורת על הבנייה הישראלית בגדה המערבית. במסיבת עיתונאים שקיים בארמון הנשיאות בבית לחם עם הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אמר בראון כי על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות והציע לסייע באימון שוטרים פלסטינים.


ר"מ בריטניה והנשיא הפלסטיני (צילום: AP) 

 

בראון אמר כי שגשוג כלכלי הוא המפתח להשגת הסכם שלום באזור ואמר כי ארצו תציע סיוע כספי נוסף לרשות הפלסטינית. הוא הבטיח סיוע בפיתוח מבנים ואזורי תעשייה, לצד סיוע לעסקים קטנים. בנוסף, קרא המנהיג הבריטי לישראל להקלות נוספות במחסומים ובמעברים ברחבי הגדה המערבית. הפלסטינים הביעו שביעות רצון מדבריו של בראון ומההודעה על הסיוע בסך 60 מיליון דולר, לדבריהם.

 

הנשיא הפלסטיני אמר במסיבת העיתונאים כי עמו מחויב לשלום וציין כי ישראל עדיין אינה מקבלת את יוזמת השלום שאושרה בוועידת הפסגה הערבית ב-2002 בלבנון. אבו מאזן הודה לבראון על החלטתו לארח ועידת השקעות כלכלית לטובת הרשות בבריטניה. בראון ציין כי הוועידה תסייע לכלכלה הפלסטינית שחלק נכבד ממנה היה במרכז דיוניו עם הנשיא הפלסטיני.

 

בראון: תומך בזכותה של ישראל לביטחון

מוקדם יותר נפגש בראון עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכנו בירושלים. בראון, המלווה במשלחת של אנשי עסקים מארצו, אמר לפרס: "אני מעריץ את חזונך לשלום כלכלי ובכוונתי לקדם את חזונך ולערב בו אנשי עסקים וחברות מובילות בבריטניה".


הנשיא פרס עם גורדון בראון (צילום: AP) 

 

בראון, שביקר בעבר כמה פעמים בישראל במסגרת תפקידיו השונים,

אמר כי "בכל פעם אני מופתע מחדש מעוצמתכם הכלכלית. השגכם בתחומי הכלכלה והטכנולוגיה הם אדירים ומשמעותיים, בעיקר נוכח העוינות האזורית עמה אתם מתמודדים".

 

גם בפגישה עם פרס הדגיש בראון כי על ישראל להגמיש את מדיניותה בכל הנוגע לכניסת ויציאת סחורות במעברים, להפסיק את הרחבת הבנייה בהתנחלויות ולצמצם את הגבלת התנועה בשיטחי הגדה. לדבריו, "בריטניה תומכת בזכותה של ישראל לחיות בביטחון מלא, בשקט ובשלום בגבולות מוכרים ובטוחים".

 

בערב ינאם בראון בוועידת עסקים, בה יהיה נוכח גם ראש הממשלה, אהודאולמרט. אחר כך ייפגשו השניים במעון ראש הממשלה ויערכו מסיבת עיתונאים משותפת. מחר בבוקר יוועד בראון עם לבני, ברק ונתניהו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בראון. תומך בצדדים
צילום: רויטרס
מומלצים