שתף קטע נבחר

פישמן יבנה בתל אביב במאות מליוני דולרים

קבוצת פישמן מתכננת להקים מגדלי משרדים בשטח של 140 אלף מ"ר ומגדלי מגורים שבהם 300 דירות באזור יגאל אלון־השלום בתל אביב

החברות שבשליטת אליעזר פישמן מקדמות בשבועות האחרונים את תוכניות הבנייה על כמה קרקעות ותיקות שבבעלותן באזור דרך השלום־יגאל אלון בתל אביב. כך נודע ל"כלכליסט". על הפרק - הקמת שלושה מגדלי משרדים בשטח כולל של 140 אלף מ"ר ושלושה מגדלי מגורים שבהם 300 דירות בהשקעה של מאות מיליוני דולרים.

 

במתחם הראשון, השייך לחברת כלכלית ירושלים שמקבוצת פישמן, בניהולו של עודד שמיר, מתוכננת ככל הנראה בנייתם של שני מגדלי משרדים בשטח כולל של 80 אלף מ"ר ועוד 300 דירות בשלושה מגדלים. נוסף על כך צפויה החברה להקים חמישה מרתפי חניה שבהם 1,300 מקומות חניה.

 

תוכניות הבנייה נמצאות בשלבים מתקדמים של אישור התב"ע, והבנייה צפויה להתחיל בתוך כשנה. מדובר בשטח הקרוי "מתחם איווקו", על שם סוכנות המשאיות הוותיקה שהיתה במקום עד שרכש פישמן את המתחם מהמשביר המרכזי בתחילת שנות התשעים.

 

גבולות המתחם הם שדרות ההשכלה ממזרח, רחוב תובל מדרום, רחוב הסוללים ממערב ודרך השלום מצפון. היקף ההשקעה המתוכננת במתחם מוערך ב־150 מיליון דולר והבנייה בו צפויה להתחיל בעוד כשנה.

 

בשלב הראשוני יוקמו בנייני המשרדים (ככל הנראה בניין אחד בן 44 קומות ובניין נוסף, נמוך יותר) ובשלב השני תתחיל בנייתו של פרויקט המגורים. כלכלית ירושלים כבר שכרה את משרד האדריכלים יסקי מור סיוון שתכנן בעבורה כמה מודלים ראשוניים למתחם. פרויקט זה ממוקם בסמוך לפרויקט מגורים מפורסם אחר - של קבוצת הרכישה של "ההייטקיסטים" - הכולל תוכניות להקמת שני מגדלי יוקרה בני 30 קומות.

 

מעט דרומית לפרויקט זה מתכננת קבוצת פישמן להקים בניין משרדים נוסף בשטח של 60 אלף מ"ר. מדובר בקרקע השייכת לחברה אחרת מקבוצת פישמן, שמי בר שבשליטת דרבן (84%). במקום עומד כיום מגרש חניה גדול.

 

רצף המגדלים הללו יושלם מצפון על ידי תוכנית ותיקה יותר של קבוצת פישמן, הנמצאת כבר בשלב מתקדם יותר של היתרי בנייה, להקמת שני מגדלי מגורים ברחוב נחלת יצחק (בסמוך למגדלי תל אביב). מדובר בקרקע הקרויה גם "מתחם יצהר" על שם בית החרושת הישן לשמנים וסבון.

 

הקרקע נרכשה ב־1991 והיא שייכת כיום לחברת מבני תעשיה בניהולה של דלית בראון. למגדלים הקיימים בה, מגדלי תל אביב, יצטרפו בקרוב שני בנייני מגורים שבהם כ־160 דירות. עם השלמת פרויקט זה יחל השלב השני בתוכנית, להקמת פרויקט המגורים במתחם איווקו, כדי לא לגרום לתחרות בפרויקטים דומים בעלי אותם מאפיינים של חברות מאותה קבוצה ומאותו אזור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קובי קואנקס
אליעזר פישמן
צילום: קובי קואנקס
מומלצים