שתף קטע נבחר

לרכבת מגיע צל"ש או צל"ג?

בעוד רכבת ישראל מהללת את עובדיה, על שהצליחו בתושייה רבה ובקור רוח מופתי להציל נוסעת שנפלה מהרציף למסילה, טוען הנוסע שחילץ אותה כי מדובר דווקא במחדל, וברשלנות פושעת שעלולה הייתה להסתיים באסון

רכבת ישראל פירסמה ביום ד' הודעה לעיתונות, ובה שיר הלל לראש המשמרת וקצין הבטחון בתחנת רכבת האוניברסיטה בתל-אביב. בהודעה - שלא זכתה כמעט לכיסוי תקשורתי - מספרים אנשי הרכבת כי הצילו את חיי נוסעת שמעדה ונפלה בין הרציף לרכבת. עוד נאמר שם כי במהלך הבוקר, נוסעת בשנות החמישים לחייה, שירדה ברגע האחרון מאחד מקרונות הרכבת בתחנת האוניברסיטה בתל-אביב, מעדה ונפלה בין הרציף לרכבת.


אנשי הרכבת גיבורים, או שמדובר בכישלון מביך? (תצלום: דלית שחם)

 

בשלב זה מפליגה ההודעה בשבחי הצוות המקצועי של הרכבת. "למרבה המזל, ראש המשמרת ואיש הביטחון שהיו על הרציף הבחינו בנוסעת, והחלו לרוץ לעברה. בזמן הריצה התריעו בקשר לעצור את הרכבת שהחלה בנסיעה, והנהג עצר כעבור מספר שניות. במהלך האירוע הנחה ראש המשמרת בקור רוח את הנוסעת להיכנס לחריץ אוורור הנמצא בסמוך למסילה מתחת לרציף, ולא לנסות בשום צורה לעלות ולחלץ עצמה מהמקום, עד שתיעצר תנועת הרכבות באזור לחלוטין וצוות חילוץ של התחנה יגיע לחלצה".

 

עד כאן, ודאי תסכימו עמנו, מדובר בלא פחות מהמלצה לצל"ש. המהירות בה ראשי המשמרת והקב"ט פעלו, התגובה המיידית של נהג הקטר, מציגים טיפול זריז באירוע שעלול היה להסתיים באופן חמור.

 

תיאור אחר לגמרי

אלא שלמערכת ידיעות אחרונות התקשר נוסע שהיה בתחנה, ניצן רום גבע שמו, והוא מצייר תמונה שונה לחלוטין. לדבריו של ניצן, המחמאות שהרעיפה הרכבת על עובדיה, כלל אינם במקום. לטענתו, מדובר דווקא במחדל חמור של עובדי הרכבת, רשלנות וחוסר תושיה. ניצן, המשמש כיום כמציל בקיבוץ עמיר, מספר כי כאשר המתין בתחנה לרכבת, הבחין לפתע שאחת הנוסעות נתקעה בדלת הרכבת כשחצי גופה מחוץ לקרון, בעוד ידיה לכודות בדלת שנסגרה. לדבריו, ברגע זה פתחה הנוסעת בצעקות הצילו. "פתחתי את הדלתות בכוח, והתחלתי למשוך אותה לכיוון הרציף", הוא מספר.

 

אלא שהנוסעת המשיכה לאחוז בתיק שנותר מאחורי הדלתות. "בינתיים החלה הרכבת בנסיעה", ממשיך ניצן. "כדי שלא תגרר על הרציף, תפסתי אותה ברגליה. תוך כדי כך, נפלה הנוסעת ברווח שבין הרציף לקרון הרכבת, על המסילה שבמקום". בניגוד לתיאורי 'קור הרוח והתושייה של הרכבת', ניצן מתעקש כי "שני הקב"טים במקום נותרו לעמוד המומים. כאשר נעצרה הרכבת לאחר מספר מטרים, זינקתי אליה למסילה. רק אז קפץ גם הקב"ט, וסייע לי למשוך אותה בחזרה לרציף".

 

"כל מה שקרה זו שערוריה", אומר ניצן. "מי שאישר לרכבת להתחיל בנסיעה כשהנוסעת תקועה בדלת, הוא רשלן במקרה הטוב או פושע במקרה הגרוע. גם הקב"טים על הרציף הגיבו באיחור גדול לארוע. אני לא מבין עד עכשיו איך לא הזמינו משטרה למקום, ואיך אף אחד לא תיחקר אותי. במקום זאת מיהרו לפרסם הודעת צל"ש לעובדי הרכבת. מישהו צריך לשלם על המחדל הזה", הוא מסיים.

 

"זו חקירה ראשונית"

בעקבות פנייתנו לרכבת, יצר חוקר מטעמה קשר טלפוני עם ניצן ותיחקר אותו לגבי הארוע. כצפוי, בין העדויות של ניצן לבין אלה שנגבו מעובדי הרכבת שהיו מעורבים בארוע, יש סתירות רבות. כך למשל טענו עובדי הרכבת כי הם אלה שנתנו הוראות לנוסעת להגיע למקום בו ניתן לחלצה מהפסים, שכן מדובר באשה כבדת משקל. ניצן סותר זאת, וגם מסביר - "אם זה כך, איך היא הצליחה ליפול במרווח הצר בין סף הרציף לרכבת? עוד הוא מזכיר כי מנהל המשמרת לבטח אינו יכול להיות מצוין לשבח, שכן הוא זה שנתן את ההוראה לסגור את דלתות הרכבת ולהתחיל לנוע, בזמן שהנוסעת הייתה לכודה. "מדובר ברשלנות בתפקוד" ,הוא אומר. "כנראה שככה זה כאשר הרכבת חוקרת בעצמה את מחדליה".

 

דוברת הרכבת אמרה בתגובה כי מדובר בחקירה ראשונית בלבד, וכי האירוע יחקר לפרטיו במהלך הימים הקרובים, כולל דו"ח מלא שיוגש למנכ"ל הרכבת.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצלחה או כישלון
צילום: גילי סופר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים