שתף קטע נבחר

צה"ל יתרגל היום: אשדוד תחת מתקפת רקטות

תרגיל מפקדות שיתקיים בקריה בתל-אביב יבדוק את שיתוף הפעולה בין צה"ל, ארגוני ההצלה והרשויות המקומיות במקרה של הסלמה בדרום

מערכת הביטחון תקיים הבוקר (יום א') תרגיל מפקדות שידמה הסלמה בעוטף עזה ובדרום. התרגיל יבחן את שיתוף הפעולה בין משרדי הממשלה, גורמי החירום והרשויות המקומיות, ויכלול גם תרחישים קיצוניים, בהם ירי רקטות לעבר אשדוד. התרגיל כולו יתקיים בקריה בתל-אביב, ולא בשטח, כך שלא תורגש תנועה חריגה של כוחות.

 

במערכת הביטחון ממשיכים לנצל את הרגיעה לצורך הכנת התושבים וגופי העורף. ב"משחק מנהלים" הלאומי יקחו חלק משרדי הממשלה, גורמי העורף ובהם משטרת ישראל, מערך הכבאות, פיקוד העורף, מד"א, רשות החירום הלאומית (רח"ל) ונציגי משק לשעת חירום (מל"ח). בנוסף, ישתתפו ראשי הרשויות בדרום כולל אשקלון, אשדוד, נתיבות, קריית גת, המועצה האזורית אשכול, שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון.

 

סגן שר הביטחון, ח"כ מתן וילנאי, יציג לנציגי פיקוד העורף וכוחות ההצלה תרחישים שונים לבחינת מוכנות הישובים לאפשרות של הסלמה בדרום. בפני המשתתפים יוצבו מצבים ודילמות שעלולות להתפתח במקרה של הסלמה. מטרת התרגיל היא לבחון את פעילות המערכת האזרחית, לשפר את היערכות ומוכנות הגורמים השלטוניים במתן מענה במקרה של הסלמה.

 

וילנאי, שינצח על התרגיל, אמר כי "הרגיעה לא הופכת אותנו לרגועים. אנו ממשיכים בהערכות בקצב מואץ. מוטלת עלינו האחריות להיות מוכנים תמיד לכל אפשרות של הסלמה. זו הזדמנות נדירה לכנס את כל הגופים ולבדוק את עצמנו. תקוותי שהסימולציה תשאר רק ברמת התרגיל".

 

המשתתפים יתקלו במצבים כמו בהלה ציבורית בעקבות מתקפת טילים, נטישת מקומות עבודה ופגיעה בשגרת החיים: "נתקלנו במצבים דומים במלחמת לבנון השניה. מאז עבר מערך העורף שדרוג. הרבה אבק הוסר, והושקע מאמץ רב ללמוד כיצד עובדים כל הגופים הללו יחד", הסביר גורם ביטוני.

 

בין היתר, יידרשו ראשי מערכת הביטחון לתת מענה לתרחיש הבא: "מ-10:00 בבוקר נחתו עשרות רקטות ופצצות מרגמה על יישובי עוטף עזה... ההתקפה מעוררת בלבול וחרדה בקרב הציבור. הורים מחפשים את ילדיהם הנמצאים בקייטנות ובמרכזי הבילוי, ומקומות עבודה ננטשים. בכבישים יש עומס רב בעקבות אזרחים שמבקשים להתפנות מהאזורים שנפגעו. בעקבות זאת כוחות ההצלה והביטחון מתקשים להגיע לאזורים בהם קיים ריכוז גדול של נפגעים".  

 

תרחיש נוסף: "זה מספר ימים שארגוני החבלה בעזה משגרים רקטות ופצצות מרגמה אל עבר יישובי עוטף עזה. עד עכשיו יש מספר הרוגים, עשרות פצועים ונפגעי חרדה רבים. ההתקפות הפרו את השגרה במדינה ויצרו פאניקה כללית. ברוב היישובים קיימת בעיה של אספקת שירותים ומצרכים עקב חשש הספקים להגיע לאזור. נמסר שאזרחים רבים פינו את עצמם אל מרכז הארץ- מדובר, ככל הנראה, באלפי משפחות העוזבות את הדרום למרכז הארץ". 


פורסם לראשונה 26/07/2008 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נזק בשדרות
צילום: רויטרס
צילום:  יואב גלאי
וילנאי. יציג תרחישים
צילום: יואב גלאי
אוספים נפל
צילום: אמיר כהן
מומלצים