שתף קטע נבחר

"אבו חלימה" זכה בפסטיבל מסרחיד

המונודרמה המבוססת על סיפור מאת טהא מוחמד עלי ובכיכובו של אסמאעיל דבאר זכתה בפרס הראשון בפסטיבל להצגות יחיד בשפה הערבית

ההצגה "אבו חלימה", על פי סיפור מאת המשורר טהא מוחמד עלי, זכתה אמש (ג') בתחרות המרכזית של פסטיבל "מסרחיד" להצגות יחיד בשפה הערבית. בפסטיבל, שנערך זו השנה השביעית בעיר העתיקה בעכו, השתתפו 16 הפקות מקוריות שהוצגו בבכורה. ההצגה הנבחרת התמודדה בתחרות מול חמש הפקות נוספות. את הסיפור שכתב טהא מוחמד עלי עיבד לבמה השחקן אסמעיל דבאר. את המונודרמה ביים ג'אקוב אמו.


אבו חלימה. גרף את הפרס הראשון (צילום: ואיל ואכים) 

 

חבר השופטים בתחרות, שכלל את הזמרת אמל מורקוס, השחקן והבמאי סעיד סלאמה והשחקן מחמוד ג'אזי, ציין לשבח את רמתן הגבוהה של ההפקות המשתתפות השנה בתחרות וברך על העלייה הניכרת בהיקף הקהל, ערבים ויהודים, שהגיע השנה לאולמות הפסטיבל ולאירועי החוצות.

 

בנימוקיהם למתן הפרס להצגה "אבו חלימה" כתבו השופטים: "ההצגה הצטיינה בספונטניות ובאותנטיות שבאו לידי ביטוי בבימוי, במשחק, בתפאורה ובכל צדדי ההפקה. ההצגה הצליחה לגעת בקהל באופן העמוק והחזק ביותר ועוררה רגשות הזדהות חזקים.

 

"המחזה עוסק בחוויתו של אבו חלימה החוזר מהגלות לחפש אחר פלסטין, ערש ילדותו, מביאה את קולם של הפלסטינים בעזה ובגדה אך מדברת אל ליבם של כל הפלסטינים בישראל".

 

ציון לשבח הוענק להצגה "ילד לנצח" שביים נאהד בשיר. פרס השחקן הטוב ביותר הוענק לחסאן טאהא על משחקו בהצגה "הילד" שביים מוחמד מנאדרה.

 

בנימוקיהם למתן הפרס כתבו השופטים כי טאהא כבש את הלב במשחקו הנפלא והצליח לנצל באופן יצירתי ומעורר השראה את מרחב הפעולה שנתן לו הבמאי.

 

פסטיבל מסרחיד, אחיו הצעיר של התיאטרונטו, הוא יוזמה של המרכז לתיאטרון בעכו ומנהליו סמדר יערון ואוסאמה מסרי שאמרו עם נעילת הפסטיבל: "ההצגות השנה העניקו העמקה נוספת בתוכן שמסתמן כמאפיין ההולך ומתחזק לאורך השנים בפסטיבל מסרחיד והוא העיסוק בזהות הפלסטינית במדינת ישראל ומחוצה לה".

 

מנהל הפסטיבל ומנכ"ל המרכז לתיאטרון בעכו, מוני יוסף, הדגיש כי השנה לראשונה חלק ניכר מהצגות הפסטיבל יוצגו גם בתיאטרון הסימטה בתל אביב במיני פסטיבל שייערך בין התאריכים 3-4 באוגוסט. "מדובר בשיתוף פעולה ראשוני שמהווה חלק ממטרת פסטיבל מסרחיד לחשוף יוצרים ויצירה ערבית מקורית בפני קהלים נוספים", אמר מוני יוסף.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הילד. פרס השחקן לחסאן טאהא
צילום: ואיל ואכים
לאתר ההטבות
מומלצים