שתף קטע נבחר

אברהם-בלילא: נכפיל מספר התיירים הרוסים

תעשיית התיירות נערכת לקליטת התיירים מרוסיה לאחר ביטול חובת הוויזה. השרה רוחמה אברהם-בלילא הכריזה כי היעד הוא הכפלת מספר התיירים הרוסים תוך שנתיים - ל-400 אלף איש

שרת התיירות החדשה, רוחמה אברהם-בלילא, התייחסה היום (ד') לראשונה לביטול המתוכנן של חובת הוויזות לתיירים מרוסיה. זאת במסגרת יום עיון שהתקיים היום במלון כפר המכביה והוקדש לנושא היערכות תעשיית התיירות לקליטת התיירים מרוסיה לאחר ביטול חובת הוויזה המתוכנן להיכנס לתוקף ב-20 בספטמבר הקרוב.

 

"ביטול חובת הוויזות לתיירים מרוסיה הוא חלון הזדמנויות אדיר ונדיר. שיתוף פעולה של כל גורמי התיירות בארץ – הממשלה והגורמים הפרטיים, יביא למימוש הפוטנציאל של תיירות זו ויפתח את הדלת בפני ביטול חובת הוויזה גם ממדינות נוספות, בראשן אוקראינה", אמרה אברהם בפתח יום העיון.

 

במסגרת פעולות המשרד אמרה השרה כי היעד הוא הכפלת מספר התיירים הרוסים תוך שנתיים כך שיגיע ל-400,000 איש. לשם כך יוכפל תקציב השיווק ברוסיה - מ-6 ל-12 מיליון שקלים. 

 

נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, התייחס ליוזמי המהלך כשציין: "שר התיירות הקודם, יצחק אהרונוביץ', ומנכ"ל המשרד, שאול צמח, עשו את הבלתי יאמן והצליחו לבטל את חובת הוויזה לתיירים מרוסיה – מהלך שנראה בשעתו בלתי אפשרי. כעת הפוטנציאל של התיירות מרוסיה גדול ואני מקווה שהשרה החדשה תלך באותה דרך ותפעל נמרצות לבטל את חובת הוויזה לתיירים מארצות נוספות דוגמת אוקראינה, מלטה ומולדובה".

 

בישראל ביקרו בשנת 2007 כ-130,00 תיירים רוסים וכ-60,000 מבקרים חד יומיים. התיירים הרוסים ביקרו בעיקר בים המלח, אילת וירושלים.

 

במסגרת יום העיון ניתנה סקירה על פוטנציאל התיירות מרוסיה מבחינה כלכלית, דתית ותרבותית, מאפייני התיירות היוצאת מרוסיה, פעילות משרד התיירות לעידוד התיירות מרוסיה וקווי הפעילות לשנים 2009-2008.

 

נטליה אייזינה, ממונה על קשרי חוץ בהתאחדות סוכני הנסיעות ברוסיה, סקרה במסגרת יום העיון את מאפייני התייר הרוסי: "מדובר בתיירים הנהנים מנופש הכולל קניות, בילוי והסעדה ברמה הגבוהה, הם צורכים בין היתר, תכשיטים, מוצרי בריאות וקוסמטיקה, ביגוד ומזכרות". אייזינה ציינה כי בשנת 2007 רק 3% מתושבי רוסיה יצאו לנופש מחוץ לרוסיה ואחוז זה צפוי לגדול בשנים הקרובות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התקציב יוכפל. אברהם-בלילא
צילום: גיל יוחנן
מומלצים