שתף קטע נבחר

חייל העיד: שמעתי את המג"ד מדבר על ירי בנעלין

חייל שהיה בסמוך לסא"ל עמרי העיד במצ"ח כי שמע את המג"ד מדבר על ירי של כדור גומי לעבר הפלסטיני. מנגד, המג"ד המשיך להכחיש ופרקליטיו טענו בשימוע כי לא נתן הוראה לירות. מפקד אוגדת איו"ש רשם הערה פיקודית למח"ט שלא דיווח בזמן אמת

חייל, שהיה סמוך לסא"ל עומרי בתקרית בנעלין, בה נורה כדור גומי לעבר רגלו של פלסטיני כפות, סיפר בחקירתו במצ"ח כי שמע את הקצין מדבר על ירי של כדור גומי לעבר הפלסטיני. לעדות זו עשויה להיות משקל בהחלטה בדבר הצעדים שיינקטו נגד המג"ד.

 

היום (ה') נערך שימוע למג"ד השריון שפיקד על החייל היורה, במהלכו טענו פרקליטיו כי לא נתן הנחייה לירות. בשבוע הבא צפויה הפרקליטות הצבאית להחליט אם להעמידו לדין. יש לציין כי המג"ד נמצא כעת בחופשה כפויה בת עשרה ימים, כפי שקבע אתמול אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט. אם יוגש נגדו כתב אישום הדבר עשוי להשפיע על המשך תפקודו בגדוד וקידומו בצה"ל.

 

ביום שני צפוי להתייצב מול הפרקליט הצבאי הראשי, עורכי הדין אילן כץ ורב-סרן גלי שטיינר, סנגורו של החייל היורה - לשימוע ולאחר ההליך הזה, תתקבל ההחלטה לגבי המשך הצעדים נגד המג"ד והחייל. במקביל, נרשמה הערה משמעתית בתיקו של מח"ט בנימין, אל"מ אביב רשף, מכיוון שלא דיווח על המקרה למצ"ח.

 

בעקבות האירוע החליט מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל נועם תיבון, לרשום הערה משמעתית בתיקו של מח"ט בנימין, אל"מ אביב רשף, על כך שלא דיווח על האירוע בזמן אמת.

 

בשבוע שעבר פורסם לראשונה ב-ynet תמונת הווידאו שתיעדו את המקרה שבמהלכו נורה כדור גומי ליד פלסטיני כפות, שנתפס בעת הפגנה נגד גדר הביטחון באזור נעלין. נערה פלסטינית בת 14 מנעלין היא שזו שתיעדה את האירוע מחלון ביתה.

 

האירוע התרחש ב-7 ביולי, כאשר הכפר היה נתון כארבעה ימים תחת עוצר וסגר. פלסטינים, פעילי שמאל ופעילי שלום בינלאומיים קיימו תהלוכה מכיוון הכפר דיר קדיס כדי להכניס אוכל לתושבים הנצורים בנעלין. אחד המפגינים, אשרף אבו רחמה בן 27, תושב בילעין, נעצר למשך כחצי שעה. הוא נלקח לג'יפ צבאי על-ידי סגן אלוף שהיה בשטח. כאשר היה ליד הג'יפ, ירה אחד החיילים בסמוך אליו. העצור טוען כי נפגע מהירי ברגלו.


פורסם לראשונה 31/07/2008 22:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות בצלם
התקרית בנעלין
באדיבות בצלם
מומלצים