שתף קטע נבחר

הותקף מתרגל שביקש מחייל לפשוט מדים

שלושה חודשים לאחר שמתרגל באוניברסיטת בן-גוריון, יקים סילברמן, ביקש מחייל לפשוט מדים בטענה ש"זה פוגע ברגשותיו" נכנס רעול פנים לבוש מדי צה"ל, ושפך עליו צבע כחול. מחלקת הביטחון של האוניברסיטה חוקרת

פרסום ראשון: בסוף חודש מאי הגיע סטודנט הישר משירות מילואים לבוש מדי צה"ל לתרגול מתמטיקה לסטודנטים להנדסת תוכנה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. המתרגל, יקים סילברמן, ביקש ממנו לפשוט את המדים בטענה ש"זה פוגע ברגשותיו". הסטודנט לא שעה לבקשתו ונשאר בכיתה במדי ב'. אתמול (ב') נכנס לכיתה רעול פנים במדי צה"ל, ושפך עליו צבע כחול. כך נודע ל-ynet.

 

מחלקת הביטחון של האוניברסיטה פתחה בחקירה, אולם המתרגל בחר לפי שעה לא להגיש תלונה במשטרה. סילברמן ידוע באוניברסיטה כרדיקלי בדעותיו הפרו-פלסטיניות. כך למשל בפרופיל באתר LinkdIn מציג עצמו סילברמן כמתרגל באוניברסיטת בן-גוריון הנמצאת ב"שטח פלסטין".


פרופילו של סילברמן באתר Linkdln

 

יקים סילברמן סירב למסור פרטים נוספים על התקיפה, אך ביקש לומר: "בעיני זה פייר פייט. חוץ מזה, הכל בסדר".

 

מאוניברסיטת בן-גוריון נמסר ל-ynet בתגובה כי "בשלב הזה, האוניברסיטה לא קושרת בין התקרית שאירעה בסוף חודש מאי לבין תקרית הצבע שהתרחשה היום. הסיפור, לפיו המתרגל ביקש מסטודנט שלא להיות בכיתה עם מדים נודע למחלקה למדעי הטבע, אלה שוחחו עם המתרגל ואמרו שלא נכון לעשות כך. המתרגל הודה בטעותו ואמר כי הוא חוזר בו. אתמול, סמוך לשמונה בבוקר, אותו מתרגל שהה עם שני תלמידים בכיתה, כאשר נכנס לפתע מישהו ושפך עליו צבע כחול וברח. מחלקת הביטחון מנהלת חקירה וכרגע לא נוכל להתייחס מעבר לזה".

 

תקרית דומה אירעה לפני מספר חודשים במכללת ספיר בנגב. הסטודנט אייל כהן, הגיע לשיעור קולנוע היישר משירות מילואים, כשהוא לבוש מדי צה"ל. המרצה, ניזאר חסן, אמר כי אינו מוכן ללמד לובש מדים. ועדת המשמעת שהקימה המכללה קבעה כי חסן חרג מסמכותו, לפיה רק התנהגות המפריעה למהלך התקין של השיעור מאפשרת עימות בין מרצה לתלמיד. לאחר שסירב להתנצל פתחה המכללה בהליכים להדחתו של ניזאר חסן.

 


פורסם לראשונה 04/08/2008 20:54

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
אוניברסיטת בן-גוריון
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים