שתף קטע נבחר

3 בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל בחיפה

מטוס קל מסוג "בוננזה", שהגיע מקפריסין, ניסה לנחות בשדה התעופה בחיפה, סטה מהמסלול והתנגש במבנה נטוש הנמצא בסמוך. שלושה בני אדם נהרגו בהתרסקות ונוסע אחר נפצע קשה. עד ראייה: "ישבתי במרפסת ופתאום ראיתי להבות גדולות"

מטוס קל התרסק אחרי הצהריים (יום ה') סמוך לשדה התעופה בחיפה. שלושה מנוסעי המטוס נהרגו ונוסע נוסף נפצע באורח קשה. שני בני אדם שהיו באזור לקו בחרדה. להבות גדולות פרצו במקום, אך צוותי כיבוי השתלטו עליהן. עדי ראייה דיווחו כי חלק מהנפגעים נפצעו בתאונה באורח אנוש ומתו זמן קצר לאחר מכן מפצעיהם.

 

המטוס מסוג "בוננזה", שהגיע מקפריסין, החליק במהלך הנחיתה, סטה מהמסלול ופגע במבנה סמוך. ההתרסקות אירעה בצדו הדרומי של המסלול, הקרוב לכביש חיפה-קריות. המטוס התרסק לתוך מבנה מגורים נטוש, ששייך לבסיס צבאי סמוך.

 

לא רחוק ממקום התאונה נערך באותה עת טקס סיום של אחד הקורסים בבסיס חיל האוויר. אחיה של אחת החיילות שהשתתפה בטקס הסיום, רוסן קוצבוי, הגיע למקום שניות ספורות לאחר התאונה: "שמעתי פיצוץ וראיתי עשן, נכנסתי לבניין ונהיה לי שחור בעיניים, אחד הפצועים היה חי, הוא הראשון שהוצאתי אותו, אני חושב שלעוד שניים היה דופק, אבל בתוך זמן קצר כבר אי אפשר היה לעזור להם. זה היה מחזה קשה מאוד".

 

פקחית טיסה ששהתה במגדל הפיקוח בשדה התעופה בחיפה סיפרה ל-ynet כי "המטוס לא הצליח לנחות, הלך סביב, התנדנד והתרסק. שאלנו את הטייס אם הוא 'הולך סביב' (מבצע הקפה נוספת סביב השדה - א.ר.). הוא אמר שכן - ומיד התרסק". מפקד מרחב חוף במשטרה, תת ניצב רוני עטיה, מסר כי המטוס המריא הבוקר משדה התעופה בחיפה, נחת בקפריסין והתאונה אירעה כאשר שב משם. 


אתר ההתרסקות (צילום: ארי ליבוביץ') 

 

ממד"א נמסר כי הפצוע, גבר כבן 50, סובל מכוויות בכל חלקי גופות ומצבו מוגדר קשה. ניידת טיפול נמרץ של מד"א-כרמל פינתה את הפצוע לבית החולים רמב"ם חיפה.

  

כבאים מהבסיס הצבאי השתלטו על השריפה

בדקות הראשונות לאחר האירוע זרמו לשדה התעופה כוחות גדולים של משטרה, מד"א, כיבוי אש, כוננים של איחוד הצלה וזק"א. מד"א אף הכריז על אירוע רב-נפגעים, משום שתחילה לא היה ברור גודלו של המטוס ומצב הנפגעים בהתרסקות. המשטרה העבירה מידע על התאונה לרשות שדות התעופה, שפתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.


אזור התאונה (צילום: מתי אלמליח)

 

דניאלה גרינשפן, פרמדיקית שהגיעה למקום, סיפרה כי "המטוס פגע בבניין שהיה נטוש. שלושת הנוסעים נהרגו במקום ונוסע נוסף נפצע קשה". היא הוסיפה

כי המבנה בער במשך זמן קצר, אך צוותי כיבוי של הבסיס הצבאי הסמוך הגיעו מיד למקום והשתלטו על הלהבות.

 

אסף, תושב נשר שראה את ההתרסקות, סיפר ל-ynet: "הבית שלי ממוקם על צלע הר בנשר. ישבתי במרפסת ופתאום ראיתי את הלהבות הגדולות. יש מבנה גדול שנמצא בתחילת המסלול בשדה. מהר מאוד הגיעו כוחות לאזור, והלהבות שפרצו שם כבר כבו".

   

המידע הראשוני הגיע באמצעות המייל האדום .

 

בהכנת הידיעה השתתפה יעל לוי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתי אלמליח
אזור התאונה, היום
צילום: מתי אלמליח
צילום: ארי ליבוביץ'
כוחות ההצלה באתר ההתרסקות
צילום: ארי ליבוביץ'
צילום: דורון גולן
פינוי הפצוע לרמב"ם
צילום: דורון גולן
מומלצים