שתף קטע נבחר

משרד הביטחון: דיון על מכירת נשק לגאורגיה

ברוסיה זועמים על מכירת אמצעי לחימה לגאורגים, ובמשרד החוץ דרשו לעצור כל עסקה מחשש לנזק עתידי. במשרד הביטחון מדגישים שמרבית העסקאות לא אושרו ושהכל תחת פיקוח, אך כינסו הבוקר דיון מיוחד

למרות הנסיונות להתנער ממעורבות כלשהי במלחמה בקווקז בין רוסיה לגאורגיה, במשרד הביטחון כונס הבוקר (יום א') דיון מיוחד כדי לדון בעסקאות הנשק של גורמים ישראלים בגאורגיה. לפי שעה לא הוחלט על כל שינוי במדיניות.

 

לחימה בקווקז - כל הדיווחים:

 

המלחמה העקובה מדם על השליטה במחוזות הבדלניים בקווקז,

העלתה מחדש את השאלה בדבר המעורבות הישראלית. זאת, לאחר שבשנים האחרונות הגישו חברות רבות לאגף סיב"ט (סיוע לייצוא ביטחוני) במשרד הביטחון בקשות למכור לגאורגים נשק תוצרת כחול לבן, מאמצעי הגנה ועד טנקים.


ירי ארטילרי בדרום אוסטיה (צילום: רויטרס) 

 

משרד הביטחון החליט להגביל את המכירות והטיל וטו על רובן, בעיקר בצל החשש כי הדבר יגרום למתיחות עם רוסיה, שמצדה תעביר נשק לאיראן ולחיזבאללה. למרות זאת, הגאורגים קיבלו מטוסים ללא טייס, אמצעים לראיית לילה, טילים נגד טנקים ואמצעים נוספים. כאמור, עסקאות רבות נדחו, והיקף העסקאות שבוצעו עמד על 200 מיליון דולר בשנה, סכום זעום יחסית בענף.

 

על אף ההגבלות הישראליות, ברוסיה הביעו זעם על מכירת אמצעי הלחימה, בעיקר המטוסים ללא טייס, אולם במשרד הביטחון הבהירו כי לא מדובר באמצעי תקיפה - אלא לרוב הגנה בלבד.

 אירוע זה גרם למתיחות בין משרד החוץ, שדרש לעצור כל עסקה בין המדינות, לבין משרד הביטחון, שהמשיך לאשר עסקאות מוגבלות.

 

"הנושא נמצא תחת פיקוח הדוק", אמרו במשרד הביטחון, "אנו לא פועלים נגד האינטרסים הישראליים. דחינו על סף בקשות רבות למכירת אמצעי לחימה לגאורגיה ומה שאישרנו נבחן ונבדק. גם היום אין מניעה מלאשר מכירת אמצעי הגנה, כמו אפודים או כל דבר אחר שאינו משמש להתקפה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ירי בגאורגיה. "נמכרו בעיקר אמצעי הגנה"
צילום: AP
צילום: AFP
ברק. מתיחות עם משרד החוץ
צילום: AFP
מומלצים