שתף קטע נבחר

"יש לכירורגים עומס? שיעבדו פחות באופן פרטי"

הרופאים הכירורגים עושים שרירים ומתכננים עיצומים, אבל מנכ"ל משרד הבריאות לא מגלה אמפתיה ומורה למנהלי בתי החולים לבדוק באופן פרטני כל רופא, ובמקרה הצורך לבטל לו את ההיתר לעבוד באופן פרטי אחרי שעות בית החולים

משרד הבריאות עונה לכירורגים המתלוננים על עומס עבודה ובדרך עוקץ אותם: מנכ"ל משרד הבריאות מורה למנהלי בתי החולים לפטר כירורגים שיכולותיהם המקצועיות מוטלות בספק ולשקול לבטל או לצמצם את ההיתר שניתן לכירורגים לעבוד בעבודות פרטיות בשעות אחר הצהריים כדי להקל על עומס העבודה עליו התלוננו.

 

 

במכתב שהכירורגים כינו "לא אמפתי" כותב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי למנהלי בתי החולים: "נבקשכם לפעול על מנת להקל על עבודת הרופאים הכירורגים. לשם כך אנו מבקשים, כי תתקיים בחינה פרטנית ביחס לכל רופא, על מנת לבחון אם העומס המוטל עליו עקב עבודות נוספות או פרקטיקה פרטית שהוא מבצע, אינו מפריע לעבודתו באופן המצדיק צמצום או ביטול ההיתר לעבודה פרטית, על מנת שיוכל להתרכז בעבודתו בשירות הציבורי בבית החולים".

 

"לא הייתי נותן לחתול מת לעבור ניתוח אצלנו"

בעקבות הפרסום על כירורג שאמר: "לא הייתי נותן לחתול מת לעבור ניתוח אצל חלק מהרופאים המתמחים אצלי במחלקה", מבקש המנכ"ל ממנהלי בתי החולים "לוודא, כי לא קיים בשום מחלקה מתמחה שזו הערכת הרופאים

הבכירים לגבי יכולותיו המקצועיות ולפטר מתמחים שכאלו אם ישנם".

 

מנכ"ל משרד הבריאות ביקש ממנהלי בתי החולים לקבל פירוט של מספר המתמחים והמומחים במחלקותיהם ואת מספר התורנויות והכוננויות שהם מבצעים. עוד ציין במכתב כי הוא מודע לעומס הרב המוטל על כתפי הכירורגים.

 

כירורג בכיר התייחס למכתב ואמר: "מה הקשר בין עבודה פרטית בשעות הערב לבין מה שקורה בבתי החולים בבוקר ולמחסור במתמחים? אף אחד לא בורח מבית החולים בבוקר והולך לעבודה פרטית", והוסיף, "מנכ"ל משרד הבריאות לא הגיב למכתב שלנו, לא פגש אותנו ולא זימן אותנו לפגישה".

 

מיום חמישי: דחיות של ניתוחים

ביום חמישי הקרוב יקיימו הכירורגים אסיפות חירום בשעות הבוקר בכמה בתי חולים עקב "מצוקת כוח אדם קשה ביותר ועומסי עבודה בלתי סבירים". בין

השעות 8 ל-9 בבוקר לא יתקיימו ניתוחים מתוכננים בבתי החולים איכילוב, שיבא, רמב"ם, הלל יפה והעמק.

 

בראשית השבוע הודיעו הכירורגים כי עלולים לחול עיכובים בביצוע ניתוחים מתוכננים, משום שרופאים מומחים שביצעו תורנויות במהלך הלילה או שהוזעקו ככוננים לא ימשיכו לעבוד בשעות הבוקר. הכירורגים שלחו מכתב לשר הבריאות בו הם מספרים על מחסור חמור במתמחים, המאלץ מומחים להישאר בלילות כתורנים במחלקה והזהירו כי "בקרוב מאד לא יהיו מספיק כירורגים גם לתוכניות הניתוחים השוטפות, ניתוחי סרטן ופצועי טראומה".

 

כפי שפורסם לראשונה ב-ynet בשבוע שעבר, הזהיר יו"ר איגוד הכירורגים פרופ' מיכאל קראוס מפני סכנה לבריאות הציבור בשל עומס העבודה המוטל על המומחים בכירורגיה והעדר מתמחים. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
"לפטר כירורגים שיכולותיהם המקצועיות מוטלות בספק". ישראלי
צילום: תומריקו
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים