שתף קטע נבחר

סוריה ולבנון יסמנו גבולות, בלי "השטח הכבוש"

יום לאחר שסיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים, הודיעו סוריה ולבנון שיתניעו את הליך סימון הגבולות שבמחלוקת בין המדינות. לפי שר החוץ הסורי, רק אזור אחד לא יסומן - חוות שבעא "הכבושות בידי ישראל"

הפסגה ההיסטורית בדמשק בין נשיאי סוריה ולבנון נמשכת - וביומה השני נשלח מסר מהסורים גם לישראל. בשיחות על סימון הגבולות בין שתי המדינות, אמרו היום (ה') בדמשק כי הוויכוח על השטח בחוות שבעא לא יבוא לסיומו עד לנסיגת ישראל מה"שטח הכבוש".

 

יום לאחר הפגישה בין בשאר אסד למישל סולימאן בבירת סוריה, וההודעה ההיסטורית על כינון יחסים דיפלומטיים, סיכמו הצדדים על חידוש העבודה המשותפת לסימון הגבולות. זאת, כצעד לקראת עמידה בדרישה שהציבה לסורים מועצת הביטחון של האו"ם, ביחס לשטחים שבהם הגבול אינו מסומן.


 

בהודעה המשותפת שפרסמו לבנון וסוריה הבוקר, נאמר ש"שני הנשיאים הסכימו... לחדש את עבודתה של הוועדה המשותפת להגדיר ולשרטט את הגבולות בין סוריה ללבנון". כאשר נשאל האם הדיונים יכללו את חוות שבעא, השיב שר החוץ הסורי, וליד אל-מועלם: "הגדרת חוות שבעא לא יכולה לקרות תחת כיבוש".

 

אתמול, הודיעה סוריה לראשונה כי תכונן יחסים דיפלומטיים מלאים עם שכנתה, שיכללו חילופי שגרירים. עד כה, מאז כינונה של לבנון נמנעה סוריה מלהכיר בה באופן מלא וראתה בה כחלק שגזלו המעצמות מ"סוריה הגדולה". הפסגה הייתה הראשונה מסוג זה מאז ההתנקשות בחייו של ראש ממשלת לבנון, רפיק אל-חרירי, ב-2005.

 

אזור חוות שבעא וחלקו הדרומי של הכפר רג'ר, נמצא במחלוקת בין לבנון, סוריה וישראל מאז נסיגת צה"ל מלבנון, בשנת 2000.

לפני כשבוע הציג ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, את עיקרי מצע ממשלת האחדות החדשה, ובכלל זה סעיף 24, הקובע כי תישמר זכות ההתנגדות לשחרור יתר האדמות הכבושות. הכוונה היא כי חיזבאללה יוכל להמשיך במאבקו המזוין נגד ישראל.

 

"הלבנונים נאבקו ארוכות למען שחרור האדמה, האסירים והרתעת האויב. עתה מוטלת עלינו האחריות להחזיר את האדמה הכבושה שנותרה", אמר סניורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אסד וסולימאן בדמשק
צילום: רויטרס
חיילי צבא לבנון בחוות שבעא
צילום: AP
צילום: איי אף פי
וליד אל-מועלם. "לא תחת כיבוש"
צילום: איי אף פי
מומלצים