שתף קטע נבחר

האם לואיס קרול היה פדופיל?

מערכת האנציקלופדיה עונה לשאלות הגולשים

שאלה: קראתי באתר ביוגרפיות שהסופר המפורסם לואיס קרול היה בעצם פדופיל. הם צודקים או שזו סתם שמועה זדונית?

 

תשובה: לגולש היקר שלום, חייו של הסופר צ'רלס לטוויג' דודג'סון, המוכר יותר בשם לואיס קרול, התנהלו בשני מישורים שונים, כמעט מנוגדים. מצד אחד הוא היה כומר ומרצה למתמטיקה, אדם שחי חיי סגפנות ונזירות. מצד שני, הוא נהנה מאוד מחברתן של ילדות ופיתח עניין מיוחד בצילום של בני משפחה וילדים, ובעיקר בצילום תמונות עירום של ילדות. הוא התגאה מאוד בתצלומיו ושמח להראותם לכל מתעניין. נראה כי חשב שפרסומו יבוא לו דווקא מתחום הצילום ולא מהכתיבה, ולמעשה, אכן היה תחביב זה כרטיס הכניסה שלו לחברה הגבוהה. האליטה החברתית של זמנו שמחה לעמוד מול מצלמתו, וכך הוזמן לבתים המיוחסים ביותר של החברה הוויקטוריאנית.  

 

דמותו החידתית של מחבר "אליס בארץ הפלאות" עוררה את סקרנותם של לא מעט חוקרים וכותבי ביוגרפיות למיניהם. חלקם ראו באהבתו לילדות קטנות סימן להפרעה נפשית ולנטייה פדופילית, וחלקם זיהו את יחסו החם לילדים כביטוי לכמיהתו התמידית לחזור לעולם הילדות התמים והמוגן. כך או כך, ראוי לציין, כי האדם שנחשב לאחד האמנים הגאונים של תקופתו מעולם לא הואשם במהלך חייו בפגיעה או בהטרדה של מי מבין הילדות שעימן קשר קשרי ידידות.

 

למאגר התשובות - לחצו כאן

 


 

אנציקלופדיה ynet מכילה מגוון עצום של ערכים וחיונית לתהליכי למידה והעשרה כמקור מידע מוביל, אמין ובטוח. ערכי האנציקלופדיה נכתבים ונערכים על-ידי צוות עורכים מקצועי, ומשולבים בהם סרטונים, מצגות ועוד.  

 

                         לרכישת מינוי לאנציקלופדיה ynet

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לואיס קרול
צילום: גטי אימג' בנק ישראל
מומלצים