שתף קטע נבחר

שטרית: חוסר הניסיון של המתמודדים מסוכן

בראיון ל-ynet, מסיר שר הפנים, מאיר שטרית, את הכפפות מול המתמודדים האחרים במרוץ לראשות קדימה: "הם חובבנים וחסרי ניסיון. זה עלול להיות מסוכן". על מופז, אמר שטרית: "אני לא עשיתי מפקד ארגזים"

הסקרים לא מחייכים אליו והתקשורת לא מתייחסת למרוץ שלו יותר מדי ברצינות, אבל שר הפנים, מאיר שטרית, שומר על אופטימיות במרוץ לראשות קדימה. בראיון ל-ynet הוא מסיר את הכפפות מול המתחרים: "המועמדים שרצים מולי חובבנים וחסרי ניסיון. חוסר הניסיון הזה יכול להיות מסוכן, בעיקר כשאנחנו מדברים על תפקיד ראש הממשלה, שמכריע בין חיים ומוות. עדיף שירכשו ניסיון לפני שהם קופצים לתפקיד ראש הממשלה".

 

שר הפנים מותח ביקורת על התנהלותם של ציפי לבני,

אבי דיכטר ושאול מופז במהלך מלחמת לבנון השנייה, ובעיקר על התנהלותם לקראת הפעולה הקרקעית של 60 השעות האחרונות. "הצבעתי בקבינט נגד המהלך הקרקעי, והייתי היחיד. חשבתי שזו טעות שאנשים סתם ימותו. שאר המועמדים שרצים מולי תמכו במבצע. השלושה האלה כשלו בקבלת ההחלטות, והמלחמה מדברת בעד עצמה".

 

לדעתו - ראש ממשלה בישראל צריך להיות בעל ניסיון בנושאים ביטחוניים, אך אין הכרח שיהיה איש צבא לשעבר, "מי שהיה גנרל לא בהכרח הופך להיות ראש ממשלה טוב. ברק היה רמטכ"ל מצויין, אך בתור ראש ממשלה הוא לא היה טוב. שרון ואולמרט היו ראשי ממשלה טובים בגלל הניסיון הרב שלהם. מאז ממשלת נתניהו, אני נמצא במקומות שבהם עוסקים בביטחון המדינה. יש לי הרבה ניסיון".

 

שטרית זכה היום לתמיכה מפתיעה מצידו של שר הקליטה, יעקב אדרי, והוא מאמין כי בחודש שנותר עד לפריימריז, ישנה את מצבו בסקרים. "הסקרים לא מתארים תמונה אמיתית בקדימה. כשאני מסתובב בשטח אני רואה תמונה אחרת לגמרי מהסקרים. ציפי לבני לא קיימת. כשאני שואל אנשים מה הם מתכוונים להצביע, אף אחד לא אומר לבני". שטרית מותח ביקורת גם על המפקד של מופז: "אני לא עשיתי מפקד ארגזים. מופז עשה מפקד כזה, וזה בעייתי, כי הארגזים האלה יכולים לקבוע מי יהיה ראש ממשלה בישראל".

 

לשטרית ביקורת רבה על התנהלות התקשורת שמסקרת את המרוץ לראשות קדימה: "התקשורת צריכה לבדוק את הרקורד של המועמדים לפני המרוץ, לא אחרי. אני פתוח לכל בדיקה. יש לי 36 שנות שירות ציבורי, ואפשר לבדוק אותו ואת העמדות שלי. התקשורת מתעסקת כל היום בקללות של המועמדים זה כלפי זה, מחפשת כותרות. בארה"ב התקשורת בוחנת כל מילה ומילה של כל מועמד. פה זה לא קורה. הגיע הזמן להתייחס לפוליטיקה אחרת, ולומר את העובדות לציבור. זה התפקיד של העיתונאים".

 

לשר הפנים יש ביקורת גם כלפי עצמו בעניין התקשורתי. "אני נמצא איפה שאני נמצא בסקרים בגלל שעשיתי טעות בדרך המיתוג שלי. אני חלש בסקרים כי לא דאגתי לתקשורת פוליטית מספיק. אני אנסה לתקן את זה בעתיד".

 

שטרית תוקף גם את מעורבותו של יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, בפריימריז בקדימה "המתקפה של ברק נגד ציפי לבני ונגד קדימה לא לעניין. הוא היה זה שיזם את הפריימריז בקדימה. הוא יכול היה ללכת לבחירות אחרי וינוגרד ולצאת גבר, אבל הוא לא עשה את זה. עכשיו הוא בא ואומר שאנחנו מפלגת פליטים. נו באמת. ב-99' הוא הביא את דוד לוי ואחרים לישראל אחת. זה לא היה מחנה פליטים? אנחנו עזבנו את המפלגות שלנו כדי להקים מפלגה חדשה שתומכת בשלום. זה לגיטימי לעזוב מפלגה ולהקים תנועה חדשה".

  

שטרית וראש הממשלה, אהוד אולמרט, לא תמיד שמרו על יחסים חמים בשנתיים וחצי האחרונות, אולם עכשיו - רגע לפני הפריימריז - לשר הפנים יש רק מילים טובות כלפי האיש שהוא רוצה לרשת. לדבריו, "כואב לי הלב על אולמרט שהוא מוכשר מאוד. הוא תיפקד מצויין כראש ממשלה. הוא עשה אומנם שגיאות באופן מינוי השרים, וגם בעניין אי מינויי לשר האוצר, אבל בסך הכל הוא היה ראש ממשלה טוב. אם הוא היה בוחר שרים אחרים, הוא היה נראה אחרת היום. בכל מקרה, עצוב לי בגלל שהוא איש טוב". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תוקף. שטרית
צילום: ניב קלדרון
חובבנית? ציפי לבני
צילום: ירון ברנר
תמך במהלך הקרקעי. דיכטר
צילום: ירון ברנר
מפקד ארגזים? מופז
צילום: ירון ברנר
מומלצים