שתף קטע נבחר

מגידי רץ פצוע וסיים אחרון במוקדמות המכשולים

הרץ הישראלי דורג במקום ה-36 מתוך 37 ב-3,000 מ' מכשולים וקבע תוצאה איומה. מגידי: "נפצעתי ביום שלישי. הריצה הזו היתה נוראית, עצוב לי"

ארבעה אתלטים שלחה ישראל לבייג'ינג, הראשון שבהם לא ירצה לזכור את הבכורה האולימפית שלו. איתי מגידי, שקבע ברגע האחרון את הקריטריון ב-3,000 מ' מכשולים והיה לרץ הישראלי הראשון מזה שנים שמשתתף במשחקים האולימפיים בריצת מסלול ארוכה, סיים אחרון את המקצה השלישי והודח במוקדמות.

 

מגידי, ששבר את שיאו הישראלי בחודש שעבר ובכך הבטיח את מקומו בבייג'ינג, דורג במקום האחרון כבר בהקפה השנייה והתרחק משאר הרצים בפער הולך וגדל. בסופו של דבר הוא סיים עם תוצאה חלשה במיוחד, 9:05.02 ד', שלא הספיקה לו כמובן להעפיל לגמר. אחרי הריצה נחבש מגידי וסיפר כי נפצע בשבוע שעבר.


כואב. מגידי (בשחור) מקפץ עוד לפני האולימפיאדה (צילום: AP)

 

"ביום שלישי נפצעתי ולא ידעתי אם אזנק. בעזרת הטיפול של כל הצוות הצלחתי לסיים את הריצה, אבל ברור שזה לא נראה טוב", אמר מגידי לעיתונאים אחרי הריצה הגרועה. "לא חלמתי שיקרה לי דבר כזה. היה קהל גדול, מזג אוויר טוב וגם העובדה ששובצתי במקצה השלישי היתה טובה. בריצה, לעומת זאת, זה רק נהיה יותר ויותר גרוע".

 

"ניסיתי לא לחשוב על הכאב"

"אני צולע בריצה ובהליכה, ובקפיצה לבור המים הייתי צריך לתכנן צעדים כדי לנחות רק ברגל שמאל", סיפר מגידי. "זה היה חדש לי, ועוד בתחרות הכי חשובה. הדבר האחרון שרציתי הוא לא לזנק, ואחר כך לא לסיים. גם תוצאה של 9 דקות לא רציתי, אבל זה עדיין יותר טוב", הוסיף הרץ הישראלי, שדורג בסיכום הכללי במקום ה-36 מתוך 37 והקדים רק את הסעודי עלי אחמד אל-אמרי.


גם הוא ייכנס בקרוב למעגל התחרויות. פאלי (צילום: AP)

 

מגידי בן ה-27, ששחזור שיאו הישראלי, 8:24.14 ד', היה מציב אותו במקום ה-18 המכובד, המשיך ואמר: "הריצה הזו היתה נוראית, עצוב לי. ניסיתי לא לחשוב על הכאב, חשבתי רק איך למצוא כוחות לסיים. הסתכלתי לפעמים על הקהל, יוצא לנו אולי פעם בחיים לרוץ לפני 60-70 אלף צופים, אבל הדבר האחרון שרציתי זה את המחיאות הכפיים שנותנים לאחרון".

 

"רוצה לטעום שוב את האולימפיאדה"

על האפשרות שימשיך גם לאולימפיאדה נוספת, אמר מגידי: "אני לא רואה שום סיבה לא להמשיך עד ללונדון, בטח אחרי שבבייג'ינג הצגתי את הריצה הבינלאומית הגרועה בחיי. אני רוצה לטעום שוב את האולימפיאדה, למרות שמרבית הסיכויים שגם בפעם הבאה זה לא יספיק לגמר".

 

קופץ הגובה ניקי פאלי, קופץ המוט אלכס אברבוך והמרתוניסט היילה סטאין, שלושת האתלטים הישראלים האחרים שיתחרו בבייג'ינג, יקוו להציג יכולת טובה בהרבה בתחרויות שלהם. המטרה של פאלי ואברבוך היא להעפיל לגמר, סטאין ינסה לסיים בשליש העליון של מסיימי הריצה המפרכת, שתתקיים ביום נעילת המשחקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Gettyimages Imagebank
איתי מגידי
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים