שתף קטע נבחר

הורים זועמים: מדוע שחררו חשוד באונס בתנו?

גבר שקיים יחסי מין עם צעירה הסובלת מפיגור שכלי נעצר בחשד לאונס, אך תיקו נסגר מחוסר ראיות. הוריה של האשה שיגרו מכתב לפרקליט המדינה בדרישה להמשיך לחקור את המקרה ואף להגיש כתב אישום: "הוא לא מכחיש את המעשה"

בני משפחתה של אשה מהקריות, הסובלת מפיגור שכלי, דורשים להמשיך לחקור ואף להגיש כתב אישום נגד גבר ששכב עמה. הפרקליטות הודיעה בחודש שעבר כי היא סוגרת את התיק מחוסר ראיות.

 

תחילת הפרשה בחודש מרס השנה. משטרת זבולון עצרה תושב הקריות (52) בחשד שאנס את האשה המוגבלת (32). על פי החשד, האשה הזמינה אותו לדירה שהוריה שכרו עבורה, ובה התגוררה כמה שעות בכל יום, במטרה לתרגל חיים עצמאיים. החשוד הודה בחקירתו כי בינו לבין האשה היתה "התרחשות מינית", אלא שהדבר בוצע בהסכמה.

 

 

במהלך החקירה התברר כי השניים הכירו בעת שהאיש תִקלט במסיבות שבהן השתתפו הצעירה וחבריה המוגבלים אף הם. הוריה של הצעירה טענו כי החשוד ניצל את העובדה שבתם נתנה בו אמון וכך קיים איתה יחסי מין.

 

בתום שבועיים במעצר החליט בית המשפט לשחררו למעצר בית. בפרקליטות הודו כי הם מתקשים להוכיח שהאשה לא היתה במצב נפשי המאפשר הסכמה לקיום יחסים. בסוף חודש יולי התבשר החשוד כי תיק החקירה נגדו נסגר מחוסר ראיות.

 

אולם הוריה של האשה מסרבים להשלים עם ההחלטה. במכתב ששלחו לפרקליט המדינה, משה לדור, הם דורשים להורות לפרקליטות להמשיך בחקירה ולהגיש נגדו כתב אישום. עורך הדין אברהם ברדוגו, המייצג את המשפחה, טוען כי לא רק שיש די ראיות להגשת כתב אישום כנגד החשוד, אלא שדי בהן כדי להביא להרשעה.

 

"המעשה אינו מוכחש... הוא אינו יכול לטעון שלא הכיר ולא ידע את עובדת 'חולשתה הנפשית' ופגיעותיה... הוא ידע על מוגבלותה הנפשי, הן במסגרת

יחסיו עם ההורים והן נוכח הופעותיו בפני האשה וחבריה המוגבלים, וכך ידע היטב מהו סוג הקהל שבפניו הוא מופיע". לדבריו, "ראוי ונכון היה להביא את עניין היחסים שאותם כפה להכרעת בית המשפט".

 

עו"ד תמי אולמן מחיפה, שייצגה את החשוד, אמרה אתמול בצהריים ל-ynet כי מן הראוי שפרקליט המדינה ידחה את בקשת הערעור. "מלכתחילה טענו כי אין ראיות כנגד החשוד, ומן הראוי היה לזרז את החקירה ולסגור את התיק. החלטת הפרקליטות בעניין הייתה נכונה, ואני משוכנעת שגם פרקליט המדינה יגיע למסקנה שאין מקום לפתוח את התיק וידחה את הבקשה".


פורסם לראשונה 27/08/2008 23:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עו"ד אולמן. אין ראיות
צילום: אחיה ראב"ד
מומלצים