שתף קטע נבחר

סקירה: Squeezebox, המוזיקה מהמחשב בכף היד

Squeezebox Duet הואסטרימר (מזרים מדיה) למוסיקה, שמכוון לכל מי שמעביר את ספרית הדיסקים למחשב וכולל תכונה יחודית: שלט רחוק עם מסך LCD

מכשיר ה- Squeezebox של Slim Devices (שנרכשה על-ידי Logitech), נחל הצלחה גדולה, בעיקר בקרב חובבי אודיו או אודיופילים כבדים יותר שביקשו לשים מכשיר קטן בסלון, ליד מערכת האודיו, מכשיר שלא ידרוש הדלקת מסך טלוויזיה בכדי לבצע פעולת השמעת שירים.  

 

 

עתה מגיעה גרסת ההמשך – Squeezebox Duet. בדומה לקודמו, גם מכשיר זה מורכב משני חלקים: יחידת הבסיס ושלט רחוק, אלא שבניגוד לקודמו שכלל מסך פלורוסנטי ביחידת הבסיס ושלט רחוק פשוט. בדגם הדואט עבר מסך המידע אל יחידת השלט הרחוק.

 

יחידת הבסיס היא שאחראית על משיכת קבצי המוסיקה מהמחשב או האינטרנט, והעברתם דרך חיבור אודיו אנלוגי (סטריאו) או דיגיטלי (קואקסיאלי / אופטי) אל מערכת האודיו או קולנוע ביתי. היחידה, שחורה בצבעה, קטנה במימדיה ואינה בולטת כלל על מזנון המערכת.

 

עוד ב-dtown: רמקולים מדפיים מדנמרק

 

התקנה ראשונית

על מנת להפעיל את הדואט, יש צורך בהתקנת תוכנה על המחשב, זוהי box Center (הסקירה התבצעה עם גרסה 7.01), שוקלת כ- 37MB.  רצוי גם לפתוח חשבון באתר הרשמי וזאת על מנת לקבל גישה לשירותי רשת שונים עם מבחר תחנות רדיו אינטרנטיות.

 

לאחר התקנת התוכנה, יש להגדיר היכן שוכנת תיקיית המוסיקה, ניתן להגדיר רק תיקיה אחת (כוללת את כל אלו שמתחתיה) ולא מספר תיקיות במיקומים שונים, אך מיקום של "קיצורי דרך"  לתיקיות אחרות בתיקיה הנבחרת פותרת את הבעיה. ניתן גם להשתמש ב-iTunes על מנת להגיע לקבצי המוסיקה. בסיום ההגדרות, תוכנת ה- Squeezebox center תסרוק ותקטלג את מאגר המוסיקה, כך שניתן יהיה לגשת אליו על פי פרמטרים שונים.

 

את יחידת הבסיס של הדואט יש לחבר למחשב דרך רשת חוטית או אלחוטית - WiFi. דווקא ההתקנה דרך WiFi עברה בהצלחה בניסיון ראשון, דרך הרשת הקוית נדרשו מספר ניסיונות (עם ראוטר) עד לחיבור המוצלח. בהפעלת השלט הראשונה, נדרש המשתמש לעבור תהליך ההתקנה, במספר שלבים.

 

עוד ב-dtown: סט נגן תקליטורים

 

מסך בכף ידך

נעיף מבט בגולת הכותרת של הדואט, אשר מייחדת אותו מכל מזרים מדיה מקביל שקיים בשוק: שלט עם צג מידע LCD צבעוני. ניתן לומר כי כל אוסף הדיסקים אכן עובר לכף היד: מבעד לתצוגה הצבעונית, ניתן להגיע לכל שיר או דיסק באוסף בעזרת פרמטרים שונים כגון שם להקה, סוג מוזיקה, שנה ועוד. אם השכלתם להוריד תמונת אלבומי המוסיקה אל תיקיית הקבצים, יופיעו גם אלו על המסך.

 

לחצני השליטה מספקים יכולת הרצה קדימה ואחורה (עובד בצורה חלקה בקבצים שבדקנו), שליטה על ווליום. אמצעי השליטה בו נשתמש לרוב הוא גלגל השליטה, בסגנון דומה ל- iPod של אפל. לאחר זמן הסתגלות בן מספר שעות, האצבע מרפרפת במהירות, נעה בין השירים הרבים ומגיעה באופן קל ומהיר אל השיר הרצוי.

 

אחת התכונות הטובות יותר היא האפשרות לניגון אקראי. ה- Squeezebox העלה שירים ודיסקים בהם לא נגענו מזה מספר שנים ואף כאלו ששכחנו את קיומם. אין על מה להתלונן: הנוחות מצוינת, חסל סדר קימה מהכורסה בחיפוש אחר הדיסק המתאים והנחתו על מגש נגן הדיסקים.

 

בנוסף, גם הרעיון של מימוש מסך מידע ושליטה בשלט הרחוק מצוין בבסיסו: מדוע להרחיק מבטנו אל מסך הטלוויזיה או, אף גרוע מזה, אל מסך מידע קטן המצוי במרחק מספר מטרים מהספה? המימוש טוב למדי, עם מסך צבעוני וברור וגרפיקה נעימה לעין.

 

עוד ב-dtown: אפל סטור בישראל - הפתיחה

 

ה- duet תומך בפורמטי אודיו רבים, החל מ- WAV הבלתי דחוס ועד לפורמטים דחוסים כמו Lossless, שחוסכים מקום אחסון אך ללא פגיעה באיכות הצליל המקורי. זוהי יכולת מושכת ביותר עבור האודיופילים ביננו שחסים על איכות הצליל ואינם מוכנים להאזין לקבצי MP3 דחוסים. במטרה לבדוק את איכות הקול אותו מוציא הנגן אל המערכת, השתמשנו בקבצי WAV או FLAC אשר אמורים להיות זהים לאיכות השירים בדיסק המקורי.

 

השיר Money For Nothing בדיסק של Dire Straits נשמע ברור ועוצמתי, עם תופים מכים ובס מעט נפוח שיכל להיות מהודק יותר. גם מזי כהן (בדיסק "מזי כהן") שרה על חופשת מולדת בקול צועק ומעט עוקצני. אבישי כהן פורט בעוז על מיתרי הקונטרה בס שנשמע גדול ונפוח קמעה.

 

קולו של הדואט ישמע בסדר גמור במערכות ממוצעות (בתקציב של מספר אלפי שקלים), איכות הצליל דרך זוג יציאות הסטריאו מקבילה לזאת של נגני CD או DVD בתקציב דומה, כך שהסטרימר מבצע עבודתו נאמנה בתקציב זה. ניתן לחברו אל מגבר סטריאו דרך היציאות האנלוגיות או אל רסיבר קולנוע ביתי דרך החיבורים הדיגיטליים (ואז הרסיבר הוא שיבצע את מלאת ההמרה של האות הדיגיטלי לאנלוגי).

  

דרך הרשת אלחוטית, ניגון קבצי MP3 עבד באופן חלק, ניגון קבצי FLAC (שדורשים רוחב פס גדול יותר) לווה בעצירות קלות לפעמים, שיפור של מיקום הראוטר פתר את הבעיה. כאשר הדואט מחובר לאינטרנט, ניתן להתחבר אל תחנות רדיו רבות, רובן משדרות באיכות טובה למדי.

 

השלט מגיע עם עמדת הטענה כסופה ואלגנטית, הסוללה מחזיקה מעמד כ- 4-6 שעות של שימוש אינטנסיבי. כאשר מניחים את השלט, הוא עובר למצב המתנה, הזזה שלו, תחזיר אותו למצב עבודה (הוא כולל חיישן תנועה).

 

מהשלט לבדו

ה- Squeezebox Duet מכוון אל אוכלוסיה שנוהגת להאזין רבות לקבצי מוסיקה, בתקציבו, ניתן לרכוש סטרימר שמסוגל לנגן גם וידאו, אך מה שמבדיל דגם זה מקבוצה גדולה של מזרימי מדיה אחרים היא העובדה שתפעולו המלא נעשה מהשלט לבדו, בשונה משאר המכשירים אשר מחייבים חיבור למסך טלוויזיה בכדי לצפות בתפריטי המכשיר.

 

כמכשיר ניהול ספריית מדיה מוסיקלית, הוא בהחלט עושה עבודה טובה. היציאות הדיגיטליות מאפשרות פתח לשדרוגים אינסופיים אשר יתאימו אותו לכל דרישה כמעט בתחום האודיופילי. חסרונו נעוץ בעובדה שהדואט תלוי במחשב והתקנת תוכנת שרת בכדי להאזין לאוסף המוסיקה האישי. לא ניתן לחבר אליו דיסק קשיח או דיסק און קי דרך כניסת USB (שאינה קיימת כאן), ולנגן ישירות מהם את הקבצים.

 

ציון: 

בעד: נוחות שימוש, תמיכה בפורמטי אודיו רבים, שלט יחודי

נגד: מחייב חיבור למחשב / אינטרנט

 

מתאים לחובבי מוסיקה שמעוניינים להעביר את ספריית הדיסקים למחשב ואינם מעוניינים בניגון וידאו.

 

מחיר: 2,000 שקל 

 

תכונות

פורמטי אודיו: PCM, WAV, AIFF, FLAC, WMA Lossless, Apple Lossless, MP3, AAC, Ogg Vorbis, MP2, WMA

חיבורים: סטריאו RCA, דיגיטלי קואקסיאלי, אופטי

קישוריות: LAN, WI-FI 802.11b/g

שלט כולל מסך LCD ברזולוציית 240X320 פיקסלים, גודל 2.4 אינץ'

סוללה: 1250mAh

מפרט באתר יצרן   

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים