שתף קטע נבחר

מפלגתו של גאידמק תתמודד רק ב-70 רשויות

"צדק חברתי" תכננה להתמודד ביותר מ-100 יישובים בבחירות לרשויות המקומיות, אך בשל הגבלות חוק המפלגות נאלצה לוותר על חלקן

משנים תוכניות: אחרי שהבטיח לרוץ ביותר מ-100 יישובים בארץ ולכבוש את הרשויות המקומיות, ארקדי גאידמק נאלץ לצמצם את שאיפותיו.

 

 

ב"צדק חברתי" אמרו הלילה (יום ו') כי לנוכח החוקים העוסקים בתקצוב הבחירות לרשויות המקומיות, ולנוכח ההגבלות של חוק המפלגות והחוקים הנוגעים לבחירות ברשויות המקומיות, תיאלץ מפלגת "צדק חברתי" לרוץ רק בכ-70 רשויות ברחבי הארץ.

 

על-פי החוק, על מפלגה שאין לה נציגים בכנסת מוטלות מגבלות בבחירות המקומיות. כך נוצר מצב, שלאחר החיבור עם פורשי מפלגת הגמלאים לא הצליח, "צדק חברתי" תקטין את נוכחותה בבחירות המקומיות.

 

היועץ המשפטי של מפלגת "צדק חברתי", עו"ד דוד נורודצקי, אמר ל-ynet כי לנוכח המגבלות בחוק נאלצת המפלגה למצוא דרכים אחרות כדי להשתלב בפוליטיקה המקומית. "אנחנו לא יכולים להריץ רשימות-בת בגלל שאין לנו נציגות בכנסת", אמר נורודצקי "אך אנחנו נמצא את הדרכים בחוק להשתלב בפוליטיקה המקומית".

 

גאידמק עצמו הבהיר כי הוא ירוץ לראשות עיריית ירושלים וכי אין בכוונתו להסיר את מועמדותו. לאחרונה פורסם כי גאידמק מוכר את עסקיו בישראל כדי להשקיע בפוליטיקה. אך הוא לא לבד. גם מפלגת העבודה והליכוד מתקשים בבחירות לרשויות המקומיות לנוכח מצבן הכלכלי ובמקומות רבים בארץ אנשי המפלגות רצים יחד ברשימות משותפות על-מפלגתיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גאידמק. ירוץ בעצמו בירושלים
צילום: דודי ועקנין
מומלצים