שתף קטע נבחר

בלשכת רה"מ לא מופתעים: אולמרט עובד כרגיל

בלשכת ראש הממשלה התעקשו כי סדר יומו של אולמרט לא הושפע מהודעת המשטרה הצפויה. אחד מאנשיו הקרובים: "ההמלצה הייתה יותר מצפויה. זה לא שינה כהוא זה את סדר היום". הצצה לכרוניקה של יום לחוץ

"זה היה כל כך צפוי. אם לא היו ממליצים על הגשת כתב אישום - מישהו במשטרה או בפרקליטות היה צריך להתפטר. זה לא מפתיע אותנו". כך פטרו אמש (יום א') בלשכת ראש הממשלה את הטענות למתח מיותר שהתפרק  עם הודעת המשטרה על המלצתה בעניין "מעטפות הכסף" של טלנסקי ו"ראשונטורס". היה זה סיומו של יום עמוס יצרים ועימותים עבור ראש הממשלה.

 

ההמלצה והתגובות:

 

בוקר יום ראשון החל בלשכת ראש הממשלה בכינוס הצוות הקרוב לאולמרט. כמו בשבועיים האחרונים,

 נעדר מישיבות הצוות מי שניהל אותן, ראש הסגל שהתפטר, ד"ר יורם טורבוביץ'. ראש הממשלה עצמו השתלט על ישיבת הבוקר, שמע על הנושאים העתידים לעלות היום לדיון ולטיפול, ובראשם הנושאים שיעלו בישיבת הממשלה.

 

עומס הנושאים הכבדים שהיה מונח על שולחן הממשלה, מסוגיית חוק יסוד: השיפוט של פרידמן ועד לחוק "פינוי פיצוי" של רמון, לא הותיר הרבה זמן לעסוק בכותרות העיתונים.

 

הכותרות הראשיות שכיוונו להמלצת המשטרה שתינתן מאוחר יותר בערב, לא ממש העכירו את מצב הרוח. זאת, אם להאמין לאחדים מהנוכחים בתדריך הבוקר. כן, המתיחות הטבעית הייתה, אך היא נדחקה לשוליים. "אצל ראש הממשלה", אמר אחד מאנשיו הקרובים, "העסקים אכן כרגיל. הנושא המדיני הוא הבוער ביותר. אחר כך הוא עוסק בנושאי הביטחון ונושאים אחרים, לרבות ניהול הממשלה. אתמול לא היה יום יוצא דופן מהבחינה הזאת. ההמלצה של המשטרה הייתה יותר מצפויה. זה לא שינה כהוא זה את סדר היום", אמר.

 

כששרי קדימה והגמלאים, למעט רוני בר-און ויעקב אדרי, אחרו להגיע לישיבת שרינו שקדמה לישיבת הממשלה בשל פקק בלתי נסבל משער הגיא ועד הכניסה לעיר - ישב אולמרט לכמה שיחות טלפון. במקביל, ישב עם עוזריו הקרובים על עניינים בוערים. ב-10 ורבע, כשהגיעו אחרוני השרים המאחרים, עזב את לשכתו שבאקוואריום ועלה לארבע שעות מתישות של ישיבת הממשלה. בשעות אלה היה ראש הממשלה נתון כל כולו בדיון המתלהם שהתפתח שם. בשיא הדיון האשים אולמרט את שר הביטחון ברק כי הוא "מדליף וחתרן".

 

ב-14:30 לערך, חזר אולמרט ללשכתו שבקומת הקרקע במשרד ראש הממשלה ונועד בהתייעצות ביטחונית. ברק, שאותו תקף בחריפות בישיבת הממשלה, לא נכח בה, למרות התכנון המוקדם. לטענת לשכות שני האישים, היעדרותו לא הייתה קשורה לעימות.

 

נסע הביתה ועודכן בדיווחים

קצת לפני 20:00, טרם הודעת המשטרה, יצא אולמרט למעונו הרשמי ברחוב בלפור. את ההודעה קיבל דרך התקשורת בבית, יחד עם רעייתו. גם אנשיו הקרובים, לפחות רובם, היו בשעה זאת בביתם או בדרך לשם. ההודעה לא הכתה איש בהלם. 

 

בהתייעצות עם פרקליטיו הוציא אולמרט באמצעות משרדו של יועץ התקשורת שלו, ינקי גלנטי, הודעת תגובה בשם עורכי דינו של ראש הממשלה. אחר כך ניהל שיחות טלפון אל תוך הלילה, רק חלקן עסקו באפשרות שיעמוד לדין.

 

"ראש הממשלה אמנם הודיע שהוא מתפטר, אך הוא לא יעזוב את הלשכה

 לפני שתוקם ממשלה חדשה", אמרו בלשכתו במהלך היום הדרמטי הזה. "זה יכול לקרות תוך חודש, תוך שלושה חודשים, או תוך חצי שנה. מרכיב הזמן הוא דרמטי, אך הוא אינו תלוי בו. דבר אחד ברור, הוא לא הולך להצהיר על נבצרות זמנית".

 

"הוא יכול להמשיך ולכהן בתפקיד והוא יעשה זאת כל עוד לא הורכבה ממשלה אחרת. בינתיים הוא נחוש להמשיך ולעשות את המוטל עליו", אמרו אנשיו. "המלצת המשטרה להעמידו לדין לא משנה דבר. הוא ממשיך לעבוד כרגיל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט. יום עמוס בעבודה
צילום: AFP
מומלצים