שתף קטע נבחר

גופת רוז זוהתה; מארי: לא אסלח שגזלו אותך

מתוצאות הנתיחה במכון לרפואה משפטית באבו-כביר עולה כי מדובר בגופתה של הילדה רוז. במקביל, כתבה האם מארי מתא המעצר מכתב לבתה: "ילדתי, את תישארי לנצח בלבי ובנפשי. אף פעם לא אסלח על כך שגזלו אותך ממני ומהחיים"

זיהוי ודאי: תוצאות בדיקת הד.נ.א שהתקבלו אתמול (יום ו') הראו כי הגופה שנמצאה שלשום במזוודה האדומה בירקון שייכת לילדה רוז פיזם. לאחר מציאת הגופה, נלקחו דגימות ד.נ.א מהגופה וכן מאמה מארי ואביה בנימין.

 

במקביל, כתבה האם מארי מתא המעצר לבתה מכתב בצרפתית, בו מחיקות רבות ושגיאות כתיב. "רוז, אני מצטערת, כל-כך מצטערת שלא השכלתי להבין אותך. להבין את את הסבל שלך, את הכאב שלך. שלא ידעתי לקחת אותך בזרועותיי ולומר לך כמה אני אוהבת אותך. היא כתבה ומחקה: "שלא ידעתי איך להסביר לך כמה, בתי הגדולה, כמה הרגשתי אותך בבית".

 

 

עוד כתבה האם לבתה רוז: "תשעה חודשים חיינו יחד, שנה וחצי חייתי רק בשבילך, איתך. 'הפרידה' היתה כל כך קשה בשבילך ובשבילי... רציתי כל-כך להסביר לך היום שזה לא קל להיות אמא בגיל 18 ושזה לא קל להילחם כל הזמן כדי שיכבדו אותך כאמא צעירה. אבל אני לבדי, אני הרגשתי אותך בבטני, לבד סחבתי אותך. במשך שנתיים וחצי נשארת התינוקת שהכרתי. לא השכלתי להבין את הילדה הקטנה שראיתי מגיעה בדצמבר האחרון". היא כתבה ומחקה: "אני כל-כך מצטערת, ואת בטח יודעת את זה עכשיו. אני יודעת כמה אני אוהבת אותך. כמה חייתי דרכך".


קטע מהמכתב של מארי לבתה רוז

 

בסיום המכתב, היא כתבה: "אני מצטערת שלא ידעתי להראות לך בחודשים האחרונים כמה אהבתי אותך, את כמה את חלק ממני, כמה את הילדה שלי. את בטח יודעת עכשיו כמה אני מצטערת וכמה אני אוהבת אותך. אני לא מצליחה לסיים את המכתב הזה, ילדתי הקטנה. יש לי כל כך הרבה להגיד לך, כל כך הרבה דברים להסביר לך. כל-כך הרבה זמן יש להשלים. (היא כתבה ומחקה: בחיים לא אסלח לאדם שעשה לך את זה). אני לא רוצה לתת לך ללכת, אבל אני יודעת שאף פעם לא תלכי, תישארי לנצח. ילדתי, את תישארי לנצח בלבי ובנפשי. אף פעם לא אסלח על כך שגזלו אותך ממני ומהחיים. אוהבת אותך, אמא, מארי-שרלוט".

 

שר החוץ הצרפתי, ברנאר קושנר, הביע צער בעקבות הידיעה על איתור גופתה של הילדה רוז. "הרצח של רוז הוא פשע מחריד בצורה יוצאת דופן", נכתב בהודעה שפורסמה מטעמו. קושנר, ששלח את תנחומיו לקרוביה של רוז, הביע "צער עמוק". לדבריו, "בישראל ובצרפת מעורר המקרה זעם רב".

 

נפרדים מרוז

אל המקום שבו נמצאה המזוודה האדומה ובה גופתה של רוז הקטנה מגיעים מאז יום חמישי אזרחים המבקשים להיפרד מהילדה עם המבט העצוב שריגשה מדינה שלמה. חלקם הדליקו נרות נשמה, אחרים הניחו זרי פרחים, והיו גם מי שהשאירו לה מכתבי פרידה.

 

בתוך אחד מזרי הפרחים שהושאר במקום היה מי שהשאיר לרוז הקטנה כמה ממתקים, אולי כסמל לרוך והמתיקות שלהן לא זכתה בחייה. אדם אחר השאיר את מילות התפילה "אנא בכוח, גדולת ימינך".

 

במשטרה שיחררו אנחת רווחה, אבל כזו המהולה בעצב. למרות שהשתדלו לשמור על זהירות לפני הזיהוי הסופי, החוקרים קיוו שתוצאות הנתיחה שלאחר המוות ייאפשרו לקבוע נחרצות - כיצד מצאה רוז את מותה.

 

לצוות הפתולוגים יתלווה רופא מטעם שני החשודים ברצח, זאת לאחר שבית המשפט קיבל את עתירתם. "יש צורך שנציג ניטראלי יקבע את סיבת המוות על מנת לדעת באילו סעיפי אישום יש להאשים את הסב", הסבירה עורכת דינם.


פורסם לראשונה 12/09/2008 18:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המזוודה שנמצאה בירקון ובי רוז
צילום: ג'ורג' גינסברג
צילום: AFP
רוז ומארי
צילום: AFP
מומלצים