שתף קטע נבחר

הצמד קנאזאווה-אדמוני זכה בפרס גריג לפסנתר

התחרות הבינלאומית התשיעית לפסנתר ע"ש המלחין הנורבגי אדוורד גריג ננעלה באוסלו עם ההכרזה על זכייתו של הצמד מישראל במקום הראשון

צמד הפסנתרנים הבינלאומי המתגורר בישראל, טמי קנאזאווה ויובל אדמוני, זכה השבוע במקום הראשון בתחרות לפסנתרנים ע"ש המלחין הנורבגי אדוורד גריג.

 

התחרות השנתית, שנערכת זו הפעם התשיעית באוסלו, בירת נורבגיה, נפתחה במוצ"ש וננעלה אמש (ב'). ב-18 בחודש הוזמנו הזוכים לנגן בקונצרט הגאלה החגיגי שנועל באופן רשמי את התחרות. במסגרת הפרס הוזמן הצמד להופיע גם בפסטיבל גריג שייערך בחודש יולי באוסלו, לתת כיתות אמן באקדמיה הממלכתית של נורבגיה ולהקליט תקליטור שיופק על ידי עמותת גריג, מייסדת התחרות.

 

שמונה צמדי פסנתרנים ממדינות שונות השתתפו השנה בתחרות ובהם נציגים מפולין, נורבגיה, צרפת, אוסטרליה, גרמניה, אנגליה, איטליה וסין. כמדי שנה, נערכה התחרות בשלושה שלבים ונחתמה ברסיטל. שלב הגמר נערך באולם המרכזי של האקדמיה הממלכתית של נורבגיה. קנאזאווה ואדמוני ביצעו יצירות לשני פסנתרים מאת ליסט, רחמנינוב, ראוול, סקריאבין, לוטוסלבסקי וכמובן מיצירותיהם של המלחינים הנורבגיים גריג ואבנסן.

 

לאחרונה זכה צמד הפסנתרנים בפרס שר התרבות להרכב קאמרי קבוע. עם חזרתם ארצה השבוע נערך הצמד לקונצרט השקת תקליטור חדש ובו פואמות סימפוניות מובחרות לשני פסנתרים מאת פרנץ ליסט שיצא בלייבל הקלאסי נקסוס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קנאזאווה ואדמוני. גרפו את המקום הראשון באוסלו
צילום: יונתן שלמה
לאתר ההטבות
מומלצים