שתף קטע נבחר

פליטת פה: ג'ון מקיין המציא את הבלאקברי?

אחד מיועציו של מקיין אמר לעיתונאים כי הסנטור המציא את הטלפון הנייד החכם בלאקברי. האמירה הפכה לבדיחה והביכה את המועמד הרפובליקני

המטה של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין, מבקש להבהיר: מקיין לא המציא את הבלאקברי, כך מדווח הוושינגטון פוסט.

 

ההודעה מגיעה אחרי שאחד היועצים הכלכליים של מקיין, דאגלס הולץ-איקין, אמר בתדריך לעיתונאים כי המדיניות שלו כראש וועדת המסחר בסנאט סייעה לפיתוח הגאדג'ט הנייד הפופולרי, זאת כדי להדגים כי מקיין בקיא בנושאים כלכליים. הולץ-איקין אף שלף את המכשיר מכיסו והציג אותו לפני הכתבים. מאוחר יותר ציין כי מדובר בהלצה בלבד.

 



 

"שוק התקשורת בארה"ב נהנה ממגוון חידושים ב-15 השנים האחרונות, בזכות וועדת המסחר - אז אתם מסתכלים על נס שג'ון מקיין עזר ליצור", אמר בתדריך הולץ-איקין, כשהוא מנופף בבלאקברי הפרטי שלו.

 

הבלאקברי הוא טלפון סלולרי ומחשב כף יד עם תמיכה בשליחה וקבלה של דואר אלקטרוי גם ממייל ארגוני, שנחשב ללהיט

בקרב משתמשים עסקיים בארה"ב. הוא מאפשר גלישה באינטרנט, הודעות SMS, יומן אישי ואפליקציות נוספות. נסיונות ההחדרה שלו לשוק הישראלי לא צלחו בעבר, אך מעבר לים הוא זוכה להצלחה מסחרית, וכעת הוא משווק שוב גם בארץ.

 

לא שולח מיילים

פליטת הפה לגבי הבלאקברי הושוותה לאגדה האורבנית לפיה אל גור טען כי הוא המציא את האינטרנט. המטה של המועמד הדמוקרטי, ברק אובאמה, הגיב: "אלמלא אמר מקיין כי יסודות הכלכלה שלנו חזקים בשבוע בו חווינו את אחד המשברים הכלכליים החמורים ביותר, האמירה על המצאת הבלאקברי הייתה הדבר המגוחך ביותר שאמר השבוע".

 

בכל הנוגע לטכנולוגיה, מקיין אינו נחשב לבקיא במיוחד. בראיון שנתן ביולי האחרון לניו-יורק טיימס סיפר כי אמנם יש לו מכשיר בלאקברי, אך הוא לא שולח באמצעותו מיילים. "מעולם לא הרגשתי איזשהו צורך לשלוח אימייל", אמר. גם סגניתו, מושלת אלסקה שרה פיילין, לא הפגינה בקיאות טכנולוגית כשנחשף כי השתמשה בשירות המייל של Yahoo כדי לשלוח מיילים, במקום בחשבון הרשמי הנושא את הכתובת של מדינת אלסקה.

 

לאחרונה פורסם כי למרות הסקרים לפיהם מקיין מוביל על אובאמה בארבעה אחוזים מאז ההכרזה על מינוי הסגנית שרה פיילין, לאובאמה יש מספר גבוה בהרבה של תומכים באינטרנט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הבלאקברי - "נס שג'ון מקיין סייע ליצור"
צילום: רויטרס
מומלצים