שתף קטע נבחר

בדקה ה-90: תורים ארוכים ומהומות בקלפיות

בכמה קלפיות ברחבי הארץ נרשמו תורים ארוכים לקראת סיום יום ההצבעה בפריימריז בקדימה. בקלפי בראשון-לציון, אליו הגיע שאול מופז, המתינו המצביעים 50 דקות. אי סדרים ומהומות אירעו ברהט, בנצרת עילית ובחולון

רגע לפני נעילת הקלפיות בקדימה, דווח על תורים ארוכים ברחבי הארץ. תור גדול במיוחד של כ-50 דקות המתנה נוצר בקלפי בראשון-לציון, אליה הגיע בשעות הערב המועמד שאול מופז. אנשי לבני עתרו בדרישה להוציא את מופז מהקלפי. 

 

במקביל לתורים, דווח על מהומות ואי-סדרים במספר מקומות. ועדת הבחירות המרכזית של קדימה ביטלה את הקלפי ברהט לאחר שאדם שנכנס למקום - השליך את כל פתקי ההצבעה דרך החלון. השר זאב בוים שהיה במקום חולץ על-ידי המשטרה.

 

אי סדרים ומהומות אירעו גם בנצרת עילית רמלה, אור-יהודה ובחולון. בנצרת עילית גורשו הסדרנים והמצביעים מהקלפי והמשטרה בדרך למקום. בחולון דווח על מכות. במטה לבני טענו כי במטה מופז יודעים ששר התחבורה הפסיד - ולכן הם מנסים לפוצץ את הבחירות.

 

  • מחליפים ראש: סיקור מיוחד
  • קדימה, בלי מעוף / אטילה שומפלבי מנתח
  • דיכטר שחה בים, לבני הטמינה פתק בכותל
  •  אולמרט הבטיח: "עוד נתראה"

     

    אחוז ההצבעה נאמד בשעה 21:30 בכ-50 אחוז וגורמים במטה לבני העריכו כי בסיום ההצבעה יעמוד אחוז ההצבעה על 55 אחוז. אחת המתפקדות שהגיעה להצביע בקלפי בראשון לציון, סיפרה ל-ynet: "מה שהולך פה זה פשוט טירוף, אנשים רואים את התור הענק מסתובבים והולכים הביתה, יש פה תור ארוך, צעקות ודחיפות".

     

    גם בקלפי בדרך השלום בתל-אביב נרשמו תורים ארוכים. המצביעים המתינו כחצי שעה לתורם. חלק מהמתפקדים התרעמו על חוסר ארגון.

     

    בשל אחוזי ההצבעה הנמוכים יחסית החליטה ועדת הבחירות המרכזית בקדימה להאריך את ההצבעה לראשות המפלגה בחצי שעה. ל-ynet נודע כי מטה ציפי לבני ביקש להאריך בשעה את ההצבעה "בשל לחץ בקלפיות" - והבקשה אושרה.

     

    יו"ר ועדת הבחירות, השופט דן ארבל אמר בהחלטתו: "נוצר לחץ של מצביעים במספר רב של קלפיות - ועל כן, על מנת שלא לפגוע בזכות ההצבעה של מתפקדי קדימה, הוחלט להאריך בחצי שעה". 

     

    במטה לבני הביע שביעות רצון: "כל דקה חשובה וקובעת. טוב שהאריכו". בכירים במטה אמרו כי מעל ארבעים אחוזי הצבעה, מגדילים את הסיכויים של שרת החוץ לנצח.  


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תורים ליד הקלפי בתל-אביב
    צילום: גיל קול
    מומלצים