שתף קטע נבחר

צילום: AP, AFP

לבני פתחה במגעים: ברק חושד בכוונותיה

ציפי לבני כבר פתחה במגעים להרכבת ממשלה, אך בעבודה לא סומכים על כוונותיה. ברק מצהיר כי הוא בעד ממשלת חירום, אך חושש שלבני תרכיב ממשלה, תתרגל לכסא של אולמרט, ורק אז תכריז על בחירות כראש ממשלה מכהנת

יושבת ראש קדימה הנבחרת, השרה ציפי לבני, פתחה אמש (יום ה') במגעים להרכבת ממשלה בראשותה, אך במפלגת העבודה לא ממהרים לקבל הכרעות. יו"ר העבודה, אהוד ברק, אמר בשיחות סגורות כי הוא ממתין לראות מה כוונותיה של לבני. בינתיים, הוא קורא לכינון ממשלת חירום: "טובת המדינה מחייבת ממשלת חירום".

 

  

בעבודה חוששים שלבני לא באמת מתכוונת להרכיב ממשלה שתחזיק מעמד לטווח הארוך. התרחיש שמטריד אותם יותר מכל הוא שמנהיגת קדימה תרכיב ממשלה, וכעבור חודשים ספורים תכריז על בחירות כלליות.

 

בשיחות סגורות שניהל יו"ר העבודה, אמר ברק כי הוא תומך בהקמת ממשלת חירום רחבה. עם זאת, לדבריו, "הכדור בידיים של קדימה. אחרי שהובלנו עבורם את כל התהליכים החשובים במפלגה, הגיע הזמן שקדימה תגיד לאן היא הולכת ומה כוונותיה. זה הזמן שייקחו את המושכות בידיים".

 

ברק לא ממהר להכריז על המשך דרכה של העבודה. הוא מחכה לראות אם ומתי יתפטר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולאן תסתחרר המערכת הפוליטית בעקבות פרישתו. בינתיים, הוא מעדיף לא להצטרף במהרה לחבריו בהנהגת המפלגה שאמרו כי יש לקיים בחירות כלליות בהקדם, למרות ניצחונה של לבני.

 

"אנחנו לא צריכים לקבל שום החלטה עכשיו. יש זמן וצריך לתת לדברים להתרחש", אמר ברק למקורביו. יו"ר העבודה הבהיר גם כי אם יתברר שלבני לא מתכוונת להקים ממשלה יציבה ותחליט להוביל לבחירות, "אז לא תהיה ברירה ונלך לבחירות. אני אומר שצריך להקים ממשלת חירום. זה מה שהמדינה צריכה עכשיו, וזה מה שצריך לעשות. אני חייב לומר את האמת, וזה הצורך הלאומי בעת הזו. אני לא יכול לשקר רק כי האינטרסים הפוליטיים אולי אחרים".

 

בשיחות שניהל עם גורמים שונים טען ברק כי הוא לא מתכוון להתערב במלאכת הרכבת הממשלה, ולא מתכוון לשכנע אף גורם פוליטי להצטרף לממשלה.

"למה שאני אעשה את זה?" תהה. "שקדימה תוביל את המהלכים. מצפים ממני לעשות את הדברים האלה, אבל אני לא הכתובת".

 

שר החקלאות וחבר העבודה, שלום שמחון, דווקא סבור כי יש לפנות לבחירות בהקדם. "יש ללכת לבחירות ולאפשר לעם לבחור את ראש הממשלה הבא", אמר. "לא ייתכן כי 15 אלף איש יכריעו מי יעמוד בראש ממשלת ישראל. אני מברך את לבני על ניצחונה ואני מאמין שמפלגת העבודה תעדיף ללכת לבחירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לוקח את הזמן. ברק
צילום: אפי שריר
מה היא מתכננת? לבני
צילום: ירון ברנר
צילום: דודי ועקנין
רוצה לפרוש. שמחון
צילום: דודי ועקנין
מומלצים