שתף קטע נבחר

כ-100 מיני בעלי חיים חדשים התגלו באוסטרליה

בשלוש שוניות אלמוגים בצפון מערב המדינה התגלו בחודשים האחרונים כמאה מינים של בעלי חיים שלא היו מוכרים עד כה למדע. בין היתר התגלו חסרי חוליות וסוגים שונים של אלמוגים רכים ייחודיים. הגילוי - חלק ממאמץ של ארגון לקטלג את כל המגוון הביולוגי הימי בעולם כולו

מאות מינים של יצורים שלא היו מוכרים עד כה למדע התגלו בשוניות אלמוגים באוסטרליה - כך נחשף בסוף השבוע.

 

היצורים החדשים התגלו במהלך סיורים מדעיים אותם ניהל הסניף האוסטרלי של ארגון CREEFS - ארגון בינלאומי שסוקר שוניות אלמוגים ואת סביבת החיים הימית כדי לקטלג את כל בעלי החיים בכל האוקינוסים בעולם. המהדורה הראשונה של הקטלוג, שממומנת על ידי האו"ם, צפויה להתפרסם ב-2010.

 

"אנשים חיים ונמצאים באזורים אלה כבר שנים רבות ועדיין ישנם מאות בעלי חיים חדשים ולא מוכרים שמעולם לא נאספו או נחקרו באופן מדעי", אמר ג'וליאן קיילי, ביולוג ימי מהמכון האוסטרלי למדעי הים. "יש לגילוי חשיבות גדולה. כל עוד אנו לא מבינים ולא יודעים מהו המגוון הביולוגי הקיים באזורים מסויימים, אין לנו סיכוי רב להגן על בעלי החיים שם".


 


 


חלק מהמינים החדשים שהתגלו (צילומים: AFP)

 

לאחר הגילוי החלו מדענים וכמה מוזיאונים אוסטרליים במלאכת זיהוי ורישום המינים החדשים, וכן בנטילת דגימות DNA. המלאכה הזו צפויה להימשך שנים רבות עד שתושלם.

 

בין היצורים החדשים שהתגלו ישנם כ-130 אלמוגים רכים בעלי שמונה זרועות שמעולם לא זוהו בספרות המדעית, וכן עשרות חסרי חוליות ממינים שונים.

 

הסיורים התקיימו בכמה סבבים מאז חודש אפריל בשוניות ובאיים לחופיה הצפון-מערביים של אוסטרליה. אלפי דגימות ניטלו מהמים והממצאים נותחו במעבדה במשך מספר שבועות. כעת מתכננים החוקרים להמשך ולבקר בשלושה אתרים בהם נמצאו המינים החדשים בכל שנה במשך שש השנים הבאות, כדי ללמוד יותר על המינים באזור.

 

פרט להעשרת הידע המדעי, אפשר שחלק מהמינים החדשים יוכלו לסייע להבנת תהליכים הקשורים להתחממות כדור הארץ וכן לתרום להכרת חומרים שלא היו מוכרים לרפואה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחד מהמינים החדשים שהתגלו באוסטרליה
צילום: רויטרס
מין של אלמוג חדש
צילום: AFP
כך נאספו הדגימות בשונית
צילום: רויטרס
מומלצים