שתף קטע נבחר

פרס: אחמדי-נג'אד חושב שהוא הסמכות בעולם

נשיא המדינה פרס התייחס לנאומו הצפוי של נשיא איראן בעצרת האו"ם: "זהו נאום שקורא לחזרה לעידן חשוך של שנאה, איבה וחוסר כבוד לזכויות אדם בסיסיות. אין לו כל זכות להחליט מי הטוב ומי הרע"

"אני מעודד מהמסרים ששמעתי ומוטרד לנוכח המסרים שאני עתיד לשמוע" - כך אמר הערב (יום ג') נשיא המדינה שמעון פרס, המייצג את ישראל באסיפה הכללית של האו"ם - אחרי הנאומים של מזכ"ל האו"ם נשיא ארצות הברית ונשיא צרפת ולפני נאומו של נשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד.

 

העצרת האו"ם ה-63

 

בשיחה עם כתבים בעצרת האו"ם, אמר נשיא המדינה: "המסרים מוקדם יותר היו מסרים של תקווה - אך כבר הספקתי לקרוא ולהתרשם מהנאום שאותו עתיד לשאת נשיא איראן מחמוד אחמדי-נג'אד. זהו נאום שקורא לחזרה לעידן חשוך של שנאה, איבה וחוסר כבוד לזכויות אדם בסיסיות. אחמדי-נג'אד חושב שהוא הסמכות העליונה לענייני העולם אך אין לו כל זכות להחליט מי הטוב ומי הרע. המציאות היא שבני כל הדתות, הצבעים והלאומים נוצרנו שווים".


הפגנה נגד אחמדי-נג'אד (צילום: שחר עזרן)

 

"אנחנו מעולם לא קראנו לחסל אף מדינה אחרת", הוסיף פרס, כאשר נשאל מה המסר שלו לנשיא האיראני. "אנחנו לא רואים בעם האיראני כאויב. יש לנו היסטוריה ענפה עימו. המלך כורש היה ראשון הציונים".

 

כאשר נשאל האם לנוכח כישלון הסנקציות נגד המשטר האיראני הוא מתעתד להעלות בפני מנהיגי העולם את הצורך באופציה אחרת, אמר הנשיא: "האופציה האחרת היא נושא הנפט ומחירו. המחיר המוגזם של הנפט מפרנס את הטרור העולמי.

מי שרוצה לייבש את ביצת הטרור ולהרוג את יתושיה צריך לשים קץ להשתוללות המחירים. כמו שהמוכרים מתארגנים, גם הקונים צריכים להתארגן".

 

הנשיא נשאל על המגעים הפוליטיים ועל האפשרות שתוקם ממשלת אחדות בראשותה של ציפי לבני, אך סירב להתייחס אליהם מפורשות. "הגברת לבני היא זו שמנהלת את המשא ומתן ולא יהיה נכון מצדי להעיר על כך", השיב פרס. עם זאת ציין כי הוא מעריך שיש סיכוי שתוקם ממשלה. הוא גם העריך שתחול התקדמות במשא ומתן עם הפלסטינים בהמשך השנה הבאה, וטען כי קצב פירוק המחסומים בגדה הולם את המצב הביטחוני השורר בשטח.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרס בניו-יורק
צילום: AFP
אחמדי-נג'אד ונשיא עיראק
צילום: רויטרס
מומלצים