שתף קטע נבחר

עו"ד יוסי שגב קנה מגאידמק את אוסיף

עו"ד שגב רוכש את אוסיף כדי להחזיר את חובו של גאידמק למזרחי-טפחות, אך שני מתנגד לרכישה וטוען כי היא אינה אפשרית בשל העיקולים שהוטלו על נכסי גאידמק

עורך הדין יוסי שגב רכש הבוקר את מניות השליטה (67%) בחברת האחזקות אוסיף מידי איש העסקים ארקדי גאידמק תמורת 110 מיליוני שקלים, בתוספת פרמיה של 23 מיליון דולר. הכסף שיקבל משגב ישמש את גאידמק לתשלום חובותיו של גאידמק לבנק מזרחי-טפחות. העסקה נחתמה במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בתל-אביב על חובותיו של גאידמק לבנק.

 

במסגרת ההסכמה בין שגב, גאידמק ומזרחי-טפחות, ישלם שגב תוך 5 ימי מסחר בבורסה לבנק המזרחי 110 מיליון שקלים ובכך יחסל את החוב של גאידמק כלפי הבנק.  

 

אורי שני שוקל לעתור לביטול העסקה עם שגב

ועם זאת, יתכן כי עסקת המכירה של אוסיף לעו"ד שגב בסכנה: עו"ד רון ברקמן המייצג את אורי שני שלח היום מכתב דחוף למשרד עו"ד יוסי שגב בו ציין כי הוא שוקל להגיש עתירה לבית המשפט מטעם אורי שני לביטול העסקה. זאת, אם שגב לא יודיע לעו"ד ברקמן כי בידו מעוקלות מניות של אוסיף עד לסכום של 9.8 מיליון לטובת אורי שני.

 

מנגד, שלח עו"ד אופיר נאור ממשרד שגב מכתב לרון ברקמן בו ציין כי במשרד שגב ראו את ההחלטות על העיקולים רק לאחר ששבו מבית המשפט מהדיון בו אושרה המכירה לשגב.

 

שגב הצהיר שגאידמק בדרך החוצה

בנק מזרחי-טפחות ביקש לאחרונה מבית המשפט למנות כונס נכסים לחלק ממניות אוסיף. מדובר במניות של אוסיף שהבנק טוען כי הן שועבדו לו, בתמורה להלוואה שהעניק לגאידמק כשרכש את החברה. לטענת הבנק, כשירד ערכה של המניה דרש הבנק מגאידמק להשלים את עלות שחיקת המניה.

 

אלא שלטענת הבנק: "מאז אפריל 2008 ניכר שינוי בדפוס התנהגותו של גאידמק. גאידמק חזר והתחייב פעם אחר פעם בפני הבנק שיעביר כסף לבנק כבטוחות, אך פעם אחר פעם הפר את התחייבויותיו".

 

גאידמק רכש את השליטה באוסיף מידי דורון אביב באפריל 2007 תמורת 600 מיליון שקל, לפי שווי חברה של מיליארד שקל - פי כמה מהשווי שלפיו היא נסחרת בימים אלה בבורסה ויותר מפי 5 מהשווי שלפיו נמכרה היום לשגב.

  

שגב מונה לאחרונה למנהל עסקיו של גאידמק בישראל. שגב הצהיר בראיון ל-ynet כי גאידמק מתכוון לחסל את עסקיו בישראל ולהמשיך לבצע בישראל פעילות ציבורית ופילנטרופית בלבד.   

 

גאידמק רכש את השליטה באוסיף לפני כשנתיים. מרבית אחזקותיה של אוסיף הן בתחום הנדל"ן.

 

בהכנת הכתבה השתתפו גולן חזני והדר קנה, "כלכליסט"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עורך הדין יוסי שגב: ממנהל לרוכש
צילום: אוראל כהן
ארקדי גאידמק: מחסל את עסקיו בישראל
צילום: דודי ועקנין
מומלצים