שתף קטע נבחר

הליטאים נגד ש"ס: שיתפה פעולה עם פורקי עול

בעקבות מפלת נציגיהם בבחירות למועצת הרבנות הראשית, יוצא הביטאון הליטאי, "יתד נאמן" במתקפה חריפה על "עסקה אפלה" שנרקמה מתוך כוונה להשליט גישה מקילה בענייני הדת במדינה. ה"דיל" בין ש"ס למפד"ל מכונה כאן "שת"פ בזוי בין 'מפלגה חרדית' לפורקי עול מחוגים פשרניים"

לאחר המפלה שספגו בבחירות למועצת הרבנות הראשית, תוקפים הליטאים את ש"ס על "שיתוף הפעולה עם פורקי עול מחוגים פשרניים".

 

כך, במאמר המערכת שהתפרסם היום (ה') ב"יתד נאמן" מאשימים הליטאים כי "תוצאות הבחירות משקפות "עסקה אפלה" בין גורמים פוליטיים, שהחליטו לחולל שינויים באופיו של גוף זה (מועצת הרבנות) מתוך כוונה להשליט אווירה של "גישה מקילה, פשרנית ומתירנית, בענייני הדת וההלכה העולים על סדר היום הציבורי".

 

בין השאר, מתייחס המאמר להדחתם של הנציגים הליטאים ממועצת הרבנות, "אשר עמדו על משמר התורה", ובהחלפתם במועמדים אחרים מהם מצפים כי "ינהיגו קו חדש". אותם נציגים ליטאים שהודחו הם הרב משה ראוכברגר והרב שמחה הכהן קוק, בהם תמך מנהיג הפלג הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב.

 

בעיתון הליטאי אפוא, בוחרים דווקא לראות זו וכי על הרבנים להשתבח בכישלונם. "אותם רבנים זכו וזוכים לשבחים מפי הציבור היראים לעמידתם האיתנה, אשר היא, והיא בלבד, גרמה ל'הדחתם'. הם 'נענשו' אך ורק משום שהיו גיבורי כוח, שזכו לעמוד על משמר ההלכה ולהתמודד בכמה חזיתות, נגד מגמות פשרניות שביקשו לפגוע בגופי תורה בשורה של נושאים, טהרת היחוס, גרות ואישות, והתייצבות מול עוקרי השמיטה", נכתב.

 

"שיתוף הפעולה הבזוי"

אלא שלצד שאט הנפש המופגן לנוכח תוצאות הבחירות, "הדיל" שנרקם בין ש"ס למפד"ל זוכה לגידופים של ממש. את שיתוף הפעולה בין שתי המפלגות מכנים כותבי המאמר כ"שיתוף פעולה בזוי שנרקם בין פורקי עול מחוגים לאומיים ופשרנים לבין 'מפלגה חרדית', כביכול, כדי לחולל את המהפך השלילי", נכתב. זאת, כך לפי דעת הליטאים, "מלמד על אופיה האמיתי של תנועה זו (הכוונה לש"ס)", הם קובעים.

 

להוכחת טענותיהם מבססים כותבי המאמר את דבריהם על דבריו של מנהיג הפלג הליטאי בזמנו, הרב אליעזר מן שך, כאשר בעבר, "כאשר פעלה ש"ס במישור הציבורי נגד דעת התורה, פרשה מן הציבור והפנתה עורף לקונצנזוס של ציבור היראים ועולם התורה", כתב עליהם המנהיג הליטאי כי הם "גורמים חורבן הדת לדורות חס וחלילה, חילול שם שמיים, ועתידים ליתן את הדין ואחריתם מי שיורנו".

 

כאמור, בבחירות למועצת הרבנות הראשית שנערכו השבוע קיבלו הליטאים מכה כפולה. מהמועצה הודחו הנציגים הליטאים- הרבנים משה ראוכברגר ושמחה הכהן קוק ובמקביל, הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הרב עובדיה יוסף, נבחר במספר קולות מרשים ברשימת המועמדים הספרדים.

 

התנגדותם של הליטאים למועמדותו של הרב יוסף הייתה חריפה ביותר על רקע התנהלותו בשנת השמיטה החולפת, זאת לאחר שסירב לשלול תעודות כשרות מבתי עסק שהחליטו למכור גם פירות וירקות מ"היתר מכירה", ולא רק מתוצרת חו"ל (מהדרין). בעקבות עמדתו, כך על-פי השמועות, הורה מנהיג הפלג האשכנזי, הרב יוסף שלום אלישיב, לבחור בכל מועמד ספרי - חוץ מהרב יוסף. לנוכח הפסדם הצורב, מצהירים ב"יתד נאמן" כי מחובתם "למחות בפומבי נגד החוגגים את 'ניצחונם' בדרכם להשליט את עקירת השמיטה והפגיעה ביסודי ההלכה, כשם שעל 'המפסידים' ניתן לומר אשריכם שנתפסתם על דברי תורה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב אלישיב עם הרב הראשי מצגר
מומלצים