שתף קטע נבחר

"בלי שחרור אסירים, שליט יישאר פה עוד חגים"

שוביו של גלעד שליט, עושים שריר ומבהירים כי הם עשויים להקשיח את עמדתם במשא ומתן על שחרורו. גורם מאחד הארגונים המחזיקים בשליט הזהיר כי השובים עלולים לדרוש את שחרורם של כל 1,400 האסירים בפעם אחת

בישראל מנסים להתגמש ומאשרים רשימה מורחבת של אסירים לשחרור, אבל שוביו של גלעד שליט ממשיכים לעשות שרירים. גורם בכיר באחד הארגונים הפלסטינים המחזיקים בשליט אמר ל-ynet, כי השובים שוקלים לחזור בהם מהמתווה שעליו סוכם במשא ומתן לשחרור החייל החטוף ולדרוש לשחרר תמורתו 1,400 אסירים בפעימה אחת.

 

עד כה דובר על שחרור אסירים בשלושה שלבים שונים. לדברי הגורם, מדובר בתגובה למדיניות "משיכת הזמן הישראלית", ולחוסר הרצינות שלה במשא ומתן.  

 

דובר ועדות ההתנגדות העממית, אחד הארגונים המחזיקים בשליט, אבו מוג'האד, אמר ל-ynet כי "לאחרונה מתקבל הרושם בתקשורת כי עסקת שליט תתבצע - כאשר החייל יוחזר תמורת 450 אסירים. אנחנו מזכירים לכולם ששליט ישוחרר תמורה 1,400 אסירים כשהקבוצה המרכזית היא אותם 450 אסירים שנידונו לעשרות מאסרי עולם ולמאות שנים".

 

אבו מוג'האד אמר כי מבחינת הארגונים אין כוונה להתפשר עך המספר, ובוודאי שלא על הרשימה שגובשה. "הישראלים קיבלו כמחצית מהרשימה, אבל זה לא מספיק, הם צריכים ללכת צעד אחד או שניים קדימה ולאשר את כל הרשימה", הוא אמר, "בלי זה שליט לא ישוחרר והוא יעביר עוד ימי ראש השנה בשבי".

 

שירים לא ישחררו את שליט

הוא הוסיף, כי "כל הפסטיבלים הרעש, השירים והעצומות שעושים לשליט לא תורמות כהוא זה לשחרורו. באמצעות שירים לא ישחררו אותו, ובוודאי שלא באמצעות עצומות. שליט ישוחרר לא בפסטיבלים, אלא בלחץ אמיתי של כל אלה המעוניינים בשחרורו כדי שהממשלה הישראלית תקבל את תנאי הארגונים הפלסטינים".

 

דובר ארגון ועדות התנגדות הבהיר כי הוא "ממש לא מתרגש" מהטענות על כך ששליט עומד להעביר ראש שנה שלישי בשבי. "למה זה צריך להפריע לנו או להטריד אותנו?", הוא אמר, "אנו מוטרדים יותר מזה שיש אסירים, והרבה, שיושבים כבר בכלא 25 ראשי שנה ו-20 ראשי שנה. למה הוא כן צריך לרגש אותנו?".

 

לדבריו, "אנו מבינים את הכאב של המשפחה ושל הישראלים שמעוניינים בשחרורו, אבל אנו מבינים את כאבן של המשפחות הפלסטיניות, שבניהן כבר עשרות שנים בכלא ואין לנו בעיה לשחרר את שליט מיד אם ישוחררו אסירינו. אין לנו עניין למשוך את הפרשה, להיפך, אנו מעוניינים שהיא תסתיים במהירות המרבית ולראות את כל האסירים שלנו משתחררים".

 

גורם פלסטיני העריך בשיחה עם ynet כי אם לא תהיה פריצת דרך בדיאלוג הפנים פלסטיני, סביר להניח שסוגיית שליט לא תיפתר מהר. לדברי הגורם, "כל עוד חמאס ואבו מאזן לא מגיעים לפיוס איננו סבורים כי ישראל תשחרר את חברי הפרלמנט מטעם החמאס הכלואים אצלה, ובראשם יו"ר הפרלמנט, ד"ר עזיז דוויק. זאת משום שחרורם של אלה משמעותו שליטה מחודשת של החמאס בחיים הפוליטיים. בלי פיוס הם לא ישתחררו, ואם הם לא משתחררים אין עסקה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים