שתף קטע נבחר

לבני מפרקת מוקשים: שוחחה עם ברוורמן

שרת החוץ ציפי לבני, התקשרה ליו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן, ודנה עמו בנושאים הכלכליים שבמחלוקת. בש"ס מדווחים על "התקדמות זעירה", בעקבות פגישת צוותי המו"מ

יו"ר קדימה השרה ציפי לבני, לא סומכת על השפעות הארוחה הלילית עם שר הביטחון, אהוד ברק, וממשיכה במאמצים לפרק את המוקשים במשא ומתן הקואליציוני עם העבודה. לבני טילפנה הערב (יום ו') אל יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן, ודנה עמו בנושאים הכלכליים שבמחלוקת בין קדימה לעבודה.

 

השיחה בין השניים הוגדרה כטובה מאוד, וברוורמן עדכן את ברק בפרטיה. עיקר המחלוקת בנושאים הכלכליים נסובה סביב הגדלת בסיס התקציב: בעבודה דורשים להעלות את בסיס התקציב מ-1.7 אחוזים ל-2.5 אחוזים יותר ממסגרת תקציב אשתקד. למרות זאת, בכירים בעבודה אומרים כי "יש על מה לדבר".

 

גם בסביבתה של לבני מרגיעים ואומרים כי הבסיס הקיים אינו קדוש. בינתיים, בעקבות דרישתו של ברק להעלות את בסיס התקציב, הסכימה לבני להיפגש עם כלכלנים ולשמוע את דעתם בעניין. 

 

הערב נועדו נציגי קדימה וש"ס, בניסיון להתקדם במשא ומתן ולפתור את הנושא המרכזי שמעיב על האפשרות להרכיב קואליציה: קצבאות הילדים. בתום הפגישה נמסר כי "האווירה היתה טובה, והצדדים ימשיכו להיפגש".

 

בש"ס הביעו אופטימיות זהירה אחרי הפגישה עם נציגי לבני. לדבריהם, "בפגישה הושגה התקדמות זעירה. היתה הבנה מצד קדימה בצורך לסייע למשפחות נזקקות באופן שש"ס מבקשת. קבענו המשך לשיחות לחידוד הנושא".

 

למרות ההצהרות כלפי חוץ, בש"ס אומרים כי יהיו מוכנים להתגמש בעניין הקצבאות. "אנחנו מחכים עדיין לצעדים מכיוון קדימה", אמרו במפלגה. מקורביה של יו"ר קדימה אמרו ל-ynet כי הם מחפשים "פיתרונות יצירתיים" שיניחו את דעתם של אנשי ש"ס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחפשת מסלול עקיף. לבני
צילום: ירון ברנר
צילום: דני מכליס
שיחה טובה. ברוורמן
צילום: דני מכליס
עודכן. אהוד ברק
צילום: דודו אזולאי
מומלצים