שתף קטע נבחר

בר-און מזהיר: לא לפרוץ את מסגרת התקציב

הדאגה מפני משבר כלכלי בינלאומי מחלחלת גם להנהגה בירושלים. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סיפר בישיבת הממשלה שבשבוע האחרון קיים שיחות מדי יום עם שר האוצר ונגיד בנק ישראל. שר האוצר, רוני בר-און, מזהיר: "על רקע המשבר הכלכלי בעולם, אסור לפתוח את התקציב"

המשבר הכלכלי העולמי גלש הבוקר (יום א') גם לישיבת הממשלה ולישיבת שרי קדימה. ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סיפר בישיבת הממשלה על התייעצויות שקיים לאורך הימים האחרונים: "קיימתי השבוע שיחות יומיות עם שר האוצר והנגיד כדי לבדוק מה מצב הכלכלה בעולם וההתפתחויות שמתרחשות, זה נעשה במלוא המודעות והאחריות המתבקשת".

 

שר האוצר, רוני בר-און, סקר על-פי בקשת ראש הממשלה, את המשבר הכלכלי בעולם, ואמר כי "לעת עתה, אין סימן לדאגה ממשית, כמו כן אין לחרוג מיעדי התקציב שקבענו. על רקע המשבר הכלכלי בעולם, אסור לפתוח את התקציב". הוא כיוון את דבריו למשא ומתן הקואליציוני עם שרי העבודה התובעים להגדיל את התקציב ב-2.5% ולא ב-1.7% לעומת תקציב אשתקד. גם שרי ש"ס דורשים להגדיל את הקצבאות, ובכך עלולה להיפרץ מסגרת התקציב.

 

בפתח ישיבת הממשלה, סיפר אולמרט על נסיעתו הצפויה למוסקבה מחר. הוא ישוב ארצה רגע לפני כניסת יום הכיפורים. לדבריו, מטרת הנסיעה היא למנוע אספקת נשק לגורמים בלתי אחראים באזור: "אני יוצא מחר לביקור מדיני ברוסיה לפי הזמנת הנשיא מדבדב. הנשיא הזמין אותי כבר לפני חודש וחצי ולפני עשרה ימים הוא שב על ההזמנה. נעסוק בנושאים המעוררים אצלנו דאגה מיוחד, גם בהקשר המיידי של אספקת נשק לגורמים בלתי אחראים וגם בטיפול בבעיה האיראנית שלרוסיה משקל מיוחד בה".


ישיבת הממשלה (צילום: גיל יוחנן)

 

לדברי אולמרט, "צריך לזכור שרוסיה היא מעצמת על עולמית, גם כלכלית וגם צבאית. נדון שם בשורה של נושאים מדיניים, ביטחוניים כלכליים ואחרים. הנושאים נדונו ביננו במשך תקופה ארוכה וימשיכו להידון. זו פגישה ראשונה עם מדבדב מאז הושבע בשבעה במאי השנה".

 

אולמרט אמר שהנסיעה נעשה בהסכמת לבני: "עדכנתי את עמיתתי, ממלאת מקום ראש הממשלה והמועמדת להקמת ממשלה והנסיעה נעשית בידיעתה ובהסכמתה". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט ולבני
צילום: גיל יוחנן
לא לפרוץ את המסגרת
צילום: ירון ברנר
מומלצים