שתף קטע נבחר

הבורסות באירופה רשמו התאוששות קלה

מדד הקאק בפריז, שצנח אתמול ב-9%, נסגר בעליה של 1.65%. בבריטניה נרשמה עליה של אחוז, אחרי צניחה של 7.85% אתמול ולמרות חששות לגבי יציבות המערכת הבנקאית במדינה

הבורסות באירופה רשמו היום (ג') התאוששות קלה, אחרי הצניחות החדות אתמול. מדד הפוטסי 100 סגר את יום המסחר בעליה של אחוז. אתמול צנח המדד ב-7.85%, הירידה החדה ביותר מאז 1987.

 

מדד הדאקס בגרמניה סגר את יום המסחר בירידה של 0.25%, לאחר שנסחר במהלך היום במגמה מעורבת. מדד הקאק בפריז עלה ב-1.65%, לאחר שאתמול צנח ב-9%, הירידה החדה בתולדותיו.

 

ההתאוששות המאוחרת בוול סטריט אתמול והורדת הריבית החדה של 1% באוסטרליה, שעוררה ציפיות להורדות ריבית נוספות על ידי בנקים מרכזיים בעולם, הובילו להתאוששות מסויימת אחרי הצניחות החדות אתמול ביבשת. אך המסחר הושפע לרעה מחששות כבדים לגבי יציבות המערכת הבנקאית בבריטניה וביבשת כולה.

 

המגזר הבנקאי בבריטניה רשם ירידות חדות, בהובלת מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), שצנחה היום ב-35.27%. מניות הבנק הסקוטי ירדו אתמול ב-20%.

 

מניות הבנקים הבריטים צונחות בעקבות דיווחים בתקשורת על פגישה בין מנכ"לי הבנקים הגדולים במדינה עם שר האוצר אליסטיר דארלינג ונגיד הבנק המרכזי מרוין קינג אתמול. לפי הדיווחים, הפגישה עסקה באפשרות שהממשלה הבריטית תספק מימון לבנקים בתמורה למניות. RBS נפגע גם מהורדת דירוג אשראי על ידי סוכנות הדירוג S&P.

 

מניית הבנק הבריטי לוידס, שנמצא בהליכים לרכישת בנק HBOS, צנחה היום ב-7.63%, ומניית בנק ברקליס, שהכחיש כי פנה לממשלה בבקשה למימון, ירדה בכ-14%.

 

לפי דיווחים, ממשלת בריטניה מתכוונת להזרים עד 50 מיליארד ליש"ט (כ-87 מיליארד דולר) לבנקים, כדי לשפר את המאזנים שלהם ולהחזיר את האמון במוסדות. עוד דווח היום כי ממשלת איסלנד השתלטה על בנק לאנדסבנקי, שנקלע לקשיים.

 

הבורסות באסיה ננעלו היום במגמה מעורבת. מדד הניקיי ביפן סגר את המסחר בירידה של 3.03%. בשנגחאי נסגר המסחר בירידה של 1.06%. מדד הקוספי בדרום קוריאה נסגר בעליה של 0.54%, ובאוסטרליה רשם מדד ה-ASX עליה של 1.72%.

פורסם לראשונה 07/10/2008 13:57

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים