שתף קטע נבחר

בצאת כיפור: סלע הודח בשמינית הגמר במוסקבה

הטניסאי הישראלי גרר את הצרפתי פול הנרי מת'יו (24 בעולם) לשלוש מערכות צמודות בקרמלין קאפ היוקרתי, אבל הפסיד בשובר השיוויון המכריע 7:0. סלע אמר בסיום: "היה חוסר מזל, מה שהכריע זה הנסיון שלו במעמדים כאלה"

בצאת הצום, הפסד דרמטי במוסקבה. דודי סלע, שלא ירד מהכותרות בחודש האחרון בשל הישגיו הגדולים, היה קרוב הערב (ה') לאחד נוסף. אבל אחרי כמעט שלוש שעות של משחק צמוד מול הצרפתי פול הנרי מת'יו, נכנע למדורג 23 בעולם 6:7 (3), 7:5, 7:6 (0) והודח בשמינית גמר הטורניר הגדול בסבב השבוע, הקרמלין קאפ באולם במוסקבה (פרסים בסך 1.05 מיליון דולר).

 

 

סלע, המדורג 70 בעולם, ביקש מהמארגנים לשחק ביום חמישי אחר הצהריים, על מנת שמשחקו לא ייערך בזמן יום כיפור. מעט אחרי צאת הצום ברוסיה, הישראלי נתן פייט צמוד מאוד לפיינאליסט אשתקד (מת'יו הפסיד בגמר לאלוף השנתיים האחרונות, ניקולאי דוידנקו המקומי), אך בשובר השיוויון המכריע, במערכה השלישית, לא לקח אפילו נקודה והובס בו 7:0.


דודי סלע במוסקבה. נכנע בסיומו של מותחן צמוד (צילום: גטי אימג'ס)

 

"שיחקתי לא הכי טוב ועדיין נגמר 7:6 בשלישית, אז אני מרוצה ומאמין שעוד אגיע לרמות האלה", אמר סלע המאוכזב בסיום, "חסרים לי עוד כמה דברים שאני חייב לשפר כדי להגיע לטופ ואני עובד עליהם כל יום. הפעם היה חוסר מזל ומה שהכריע זה הנסיון שלו במעמדים כאלה".

 

מת'יו ימשיך לדרבי צרפתי ברבע הגמר מול פבריס סנטורו (65) ואילו סלע סיים את דרכו בטורניר עם 25 נקודות דירוג ופרס כספי של 16,750 דולר.

 

מהלך המשחק

במערכה הראשונה, דודי סלע שבר ראשון ועלה ליתרון 3:5, אבל כאשר הגיש למערכה, במצב 4:5, איבד את הגשתו. המערכה הלכה לשובר שיוויון, בו אחרי 2:2, סלע לקח חמש משש הנקודות הבאות וניצח 3:7 בדרך ל-0:1 במערכות.


 

פול הנרי מת'יו התלוצץ, סלע לא מחק לו את החיוך (צילום: AP)

 

במערכה השנייה, מת'יו שבר את הסרב של סלע במשחקון השלישי ועלה ל-1:3. שני השחקנים שמרו בהמשך על הגשותיהם עד למצב 4:5 לצרפתי.

כאשר מת'יו הגיש למערכה, הפעם הגיע תורו להישבר ברגע האמת וסלע השווה ל-5:5. אלא שמת'יו הגיב בשבירה נוספת, על האפס, וסגר עניין עם הגשתו, 5:7.

 

פתיחת המערכה השלישית והמכרעת היתה צמודה, עם שמירות הדדיות, ליתרון של סלע 2:3. אחרי שלושה משחקונים צמודים, שני השחקנים עדיין לא הצליחו לשבור אחד לשני, 4:4. המתח רק הלך וגבר והמשחק הלך לשובר שיוויון מכריע, על כל הקופה, במצב 6:6. הטיי ברייק, שנפתח עם שגיאת הגשה כפולה של סלע (ביצע ארבע בכל המשחק), היה חד-צדדי ומת'יו הביס 0:7 בדרך לרבע הגמר.


פורסם לראשונה 09/10/2008 18:04

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים