שתף קטע נבחר

אוסטרליה תבטח את כל הפיקדונות בבנקים

ראש הממשלה קווין ראד אמר היום שהממשלה תבטח פיקדונות בהיקף של כ-458 מיליארד דולר. בנוסף, תבטח הממשלה את ההלוואות שלוקחים בנקים אוסטרלים בשוקי האשראי הבינלאומיים, כדי למנוע מהם להיות בעמדת נחיתות

ממשלת אוסטרליה תבטח את כל הפיקדונות בבנקים המקומיים, עם כניסת המשבר הפיננסי לשלב מסוכן שמאיים על הצמיחה. כך אמר היום (א') ראש ממשלת אוסטרליה קווין ראד.

 

ראד אמר לעיתונאים: "אנחנו מדברים על כל הפיקדונות". לדבריו, מדובר על פיקדונות "בבנקים אוסטרלים, בחברות בנייה, באיגודי אשראי וגם בחברות בנות של בנקים זרים שפועלים באוסטרליה ומקבלים פיקדונות". הצעד הופך את הממשלה לאחראית על פיקדונות בהיקף של 700 מיליארד דולר אוסטרלי (458 מיליארד דולר).

 

ראד, שקיים ביומיים האחרונים דיונים עם בכירים בנושא הסערה הפיננסית, אמר שהממשלה תבטח גם את ההלוואות שלוקחים בנקים אוסטרלים בשוקי האשראי הבינלאומיים. לדברי ראד, הצעד נבע מהחלטות שקיבלו ממשלות זרות לגבות את המוסדות הפיננסים שלהם, שמעמידים את הבנקים באוסטרליה בעמדת נחיתות. בתמורה לביטוח ההלוואות, ישלמו הבנקים פרמיה.

 

"כראש ממשלת אוסטרליה לא אשב בשקט בזמן שהבנקים במדינה נמצאים בעמדת נחיתות בשוקי האשראי, בגלל הצעדים בהם נקטו ממשלות זרות", אמר ראד. לדבריו, "אני יכול להכריז היום שכל מי שמלווה כסף לבנקים שלנו בשוק הבינלאומי יכול לדעת בוודאות שהכסף שלו בטוח".

 

ראד אמר שהממשלה תזרים 4 מיליארד דולר אוסטרלי (2.6 מיליארד דולר) נוספים לניירות ערך שמגובות במשכנתאות למגורים כדי לתמוך בשוק המשכנתאות המקומי. הממשלה השקיעה כבר 4 מיליארד דולר בשוק המשכנתאות בתגובה למשבר האשראי הגלובלי בספטמבר.

 

לדברי ראש הממשלה, "אוסטרליה נמצאת במצב טוב יותר מכמעט כל מדינה אחרת בעולם כדי למצוא את דרכה ולעמוד במשבר הזה. אבל המשבר הפיננסי נכנס לשלב חדש ומסוכן, עם השלכות אמיתיות על הצמיחה, על התעסוקה ועל העתיד". המשבר פגע בבורסה האוסטרלית, שסיימה את יום שישי בצניחה של 8%.

 

"שימוש בכל האמצעים הזמינים"

הודעת אוסטרליה על ביטוח הפיקדונות התקבלה אחרי שקבוצת 20 המדינות המפותחות והמתפתחות הביעו תמיכה בשימוש בכל האמצעים הזמינים להתמודדות עם המשבר הגלובלי, אך לא הודיעו על תוכנית ספציפית.

 

אתמול הצהירו מדינות ה-G7 על הסכמה להגן על בנקים מהתמוטטות, אספקת נזילות לשווקים, סיוע למוסדות פיננסים בגיוס הון, אישוש שוק המשכנתאות והגדלת הביטוח על פיקדונות הציבור.

 

בשבוע שעבר הודיעו מספר מדינות, בהן גרמניה, צרפת, אירלנד, יוון ופורטוגל, על ביטוח כל הפיקדונות הפרטיים במדינה. דנמרק, שבדיה ובריטניה הודיעו על הגדלת הסכומים שהן מבטחות, וגם ארה"ב הגדילה את הסכומים המבוטחים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ראש הממשלה קווין ראד: אוסטרליה במצב טוב
צילום: AP
מומלצים