שתף קטע נבחר

צילום: AP

כנס בעזה למען ערביי עכו: ישראל תיעלם

בכנס בו השתתפו נציגי ארגונים פלסטינים ברצועה, אמר נציג הג'יהאד האיסלאמי: "אירועי עכו מקרבים את עמנו לניצחון ומקרבים אותו להסרת הישות הכובשת המתקראת ישראל"

תושבי עזה עם ערביי עכו: היום (א') התקיים בעזה כנס תמיכה של הארגונים הפלסטינים, בהם הביעו תושבי הרצועה את תמיכתם בתושבי עכו הערבים. הכנס אורגן על-ידי המרכז הפלסטיני למחקרים המזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי, אך בו נשאו דברים נציגי כל הארגונים הפלסטינים.

 

ד"ר מוחמד אל-הינדי, מראשי הג'יהאד, אמר: "אירועי עכו מקרבים את עמנו לניצחון ומקרבים אותו להסרת הישות הכובשת המתקראת ישראל". אל-הינדי הוסיף: "הישות הציונית הטוענת כי היא דמוקרטיה מקיימת נגד עמנו בפלסטין הכבושה מדיניות גזענית שאין לה דוגמה בעולם, שכ-62% מהישראלים תומכים במדיניות גזענית רשמית זו".

 

אל-הינדי אמר כי הקריאות לדו-קיום, הן קריאות של זריית חול בעיניים והסתרה של גזענות רשמית המוגנת על ידי מערכות החוק, המשטרה והמשפט בישראל, "גזענות שנגזרת מהשנאה העיוורת שלהם וממה שהם קוראים לו התלמוד שלהם".

 

איש הג'יהאד ויתר הדוברים שלחו את ברכותיהם לתושבי עכו הערבים: "אנו אומרים לעמנו בעכו, כי ישראל הולכת להיעלם והניצחון יגיע בעזרה אללה והעניין קרוב. אנו אומרים לעמנו בעכו - כל המזימות נכשלו, כל התכנונים לחילופי שטחים וכל התוכנית לפצל את עמנו - בוצע ברצועה, בוצע בגדה, בוצע בשטחי פלסטין הכבושה ב-1948 ובוצע בפזורה - אך הם נכשלו".

 

נציג החמאס בכנס, ד"ר סלאח ברדאוויל, אמר: "מה שקורה בעכו הוא טיהור אתני שהישראלים לא מסתירים. הדיבורים על מדינה יהודית שהחלו באנאפוליס בתמיכה אמריקנית, מעידים על כוונה לגרש את הערבים שהם בעלי האדמות. אנו הזהרנו את הנושאים והנותנים הפלסטינים מפני הנפילה במלכודת הזו, שכן המטרה מאנאפוליס ומהתוכנית הזו היא יצירתה של מדינה ציונית טהורה. הציוניים מנסים לכפות על עמנו את התפיסה שלהם, ומתגרים בעמנו בשטחי 1948. אנו קוראים לפלסטינים להפסיק את המשא ומתן המיותר, שכן הוא מסייע לציונים להוציא אל הפועל את מזימותיהם".

 

דוברי ועדות ההתנגדות העממית, אבו עביר ואבו מוג'האד, גינו אף הם את "הפשעים נגד הפלסטינים" וקראו לתמיכה בפלסטינים תושבי עכו. גם הם הבטיחו כי "הניצחון קרוב וכי תגובת הארגונים על הפשעים בעכו תהיה תגובה מרעידה נגד האויב הציוני. כל פלסטין היא לפלסטינים ולמוסלמים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מהומות בעכו
צילום: דודו אזולאי
בית ערבי שהוצת
צילום: AFP
מומלצים