שתף קטע נבחר

ח"כ פינס: "הסכם ההישרדות" עם קדימה פתטי

ההסכם הקואליציוני בין העבודה לקדימה "נעדר חזון וללא קווי יסוד ותוכנית עבודה. רובו ככולו עוסק בכיפופי ידיים ובסידור עבודה", כך טוען ח"כ אופיר פינס, המותח ביקורת חריפה על ההסכם. לדבריו, "הגדרת ברק כסגן ר"מ בכיר היא פתטית"

לא כולם מרוצים מהדרך שבה הצטרפה העבודה לממשלת לבני. ח"כ אופיר פינס מותח הערב (יום ג') ביקורת חריפה על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין העבודה לקדימה. לדבריו, "מדובר בהסכם הישרדות, נעדר חזון וללא קווי יסוד ותוכנית עבודה. רובו ככולו עוסק בכיפופי ידיים ובסידור עבודה".

 

פינס טוען, כי בחלקו ההסכם הנוכחי פחות טוב מזה עליו חתמה מפלגתו בעבר. "בחלק ניכר מהסעיפים קיימת נסיגה חמורה לעומת ההסכם הקואליציוני של 2006 ובמיוחד בהתחייבויות לקשישים ובאישור תקציב המדינה אשר כידוע, שרי העבודה הצביעו נגדו כאיש אחד", אמר פינס, "בחלק אחר, יש חזרה על סעיפים שמעולם לא כובדו וספק רב אם ייושמו בעתיד".

 

לקריאת ההסכם הקואליציוני המלא - לחצו כאן

 

הוא הסביר, כי "רוב הדרישות המהותיות של המפלגה לא נענו, או נענו באופן שולי בלבד, וניכרת התקפלות ברוב הסעיפים למעט שכר לימוד לסטודנטים שהוא הדרישה היחידה שהתקבלה במלואה".

 

פינס התייחס לסיכום בעניין הגבלת כוחו של שר המשפטים דניאל פרידמן, "המכניזם שנקבע בסוגיה המשפטית טומן בחובו ויכוח אין סופי לאורך כל כהונת הממשלה, אשר כשלעצמו גורם נזק בלתי הפיך למערכת המשפט, וזאת מבלי שמפלגת העבודה מבהירה כי כל הפרה של ההסכמות, תוביל לפרישתה המיידית מהקואליציה", אמר חבר הכנסת.

 

פינס יצא גם בהתקפה אישית נגד יו"ר המפלגה, השר אהוד ברק, ואמר כי "הגדרת ברק כסגן ראש ממשלה בכיר היא פתטית, אינה מעלה ואינה מורידה דבר, שכן החוק קובע מפורשות כי ממלא מקום ראש הממשלה הוא בכיר השרים".

 

לדבריו, "בהסכם סעיפים נוספים העומדים בניגוד לחוק או מחייבים תיקוני חקיקה בלתי נסבלים ובלתי אפשריים כמו בחירת מי שאינו ח"כ ליו"ר האופוזיציה בכנסת. בנוסף, סעיף שריון שרי העבודה שהוגנב להסכם נועד לעקוף את חוקת המפלגה ומוסדותיה, ומתיישב כהלכה עם אסטרטגיית ההישרדות".

 

לעומתו, שר הרווחה, יצחק הרצוג, יצא להגן על ההסכם בין העבודה לקדימה.

"צוות המשא ומתן השיג הישגים טובים מאוד, ומבחינת העבודה וברק הורמו כל הדגלים שלנו: חברה, השכלה גבוהה, קואליציה יציבה וביצור והגנה על שלטון החוק.

בתחום החברתי יש תוספות משמעויות לגמלאי ישראל, התחייבות לפתוח את שנת הלימודים האקדמית, ביטול גזרות כמו המס על עקרות בית ופגיעה בגמלאים הנזקקים לסיעוד וחיזוק הישובים הכפריים והפריפריה ומשפחות חלשות".

 

באשר ליחסים העתידיים בין קדימה לעבודה אמר הרצוג, כי "פרק השותפות מעניק תשתית לעבודה אמינה וטובה בין ראש הממשלה ושר הביטחון, ויוצר יחסי אמון. הפרק על מערכת המשפט מבצר את בית המשפט העליון, וקובע מנגנונים אמיתיים שימנעו פגיעה במערכת המשפט ובבית המשפט העליון. מתוך ההסכם כלו עולה אווירה של רצינות ואחריות שנדרשת בעת הזו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פינס. ביקורת נוקבת
צילום: ניב קלדרון
התקפה אישית על ברק
צילום: דניאל בר און, ג'יני
מומלצים