שתף קטע נבחר

השיפוץ הפריע לחופשת החיילות - המלון יפצה

ביהמ"ש קבע כי החברה המנהלת את מלון "טופז" באילת תשלם לשתי צעירות ולאבי אחת מהן 2,350 שקל, בשל נזקים שנגרמו להן כששהו במלון שהיה מצוי בשיפוצים

התובעות, צעירות שבתקופה הרלבנטית שירתו שירות חובה בצה"ל, הזמינו אירוח של 3 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר במלון "טופז" באילת - שאותו מנהלת חברת אילת אין בע"מ - בסוף אוקטובר 2007, בעבור 1,090 שקל. עם הטיסה שהזמינו לאילת שילמו התובעות בעבור החבילה 1,600 שקל.

 

לטענת התובעות, כבר ביום הגעתן למלון הן נתקלו ברעשים חריגים של קידוח. הן התלוננו, והובטח להן שהדבר ייפסק. לטענתן, בבוקר למחרת העיר אותן הרעש, ושוב לאחר בירור הובטח להן שהרעש יסתיים עד שעות אחר-הצהריים.

 

ביום השלישי, כשנשמעו שוב רעשים, הן החליטו לעזוב את המלון יום אחד לפני תום תקופת האירוח שהוזמנה ושולמה, ועברו למלון אחר - צעד שעלה, לטענתן, 350 שקל.

 

התובעות ואבי התובעת 2 (אשר לטענתו ביזבז שעות עבודה, טלפונים ופקסים) דרשו כי בית-המשפט יפצה אותם בגין עוגמת הנפש שנגרמה כתוצאה מהשיפוצים, והסכום הנוסף שהתובעות נאלצו להוציא.

 

המלון טען מנגד כי שיפוצים הם חלק הכרחי ובלתי-נפרד מהשיגרה שלו ומצרכי האחזקה התקינה.

 

ההנאה נפגעה קשות

השופט שאול מנהיים מבית המשפט לתביעות קטנות בראשון-לציון קיבל את התביעה בחלקה, וקבע כי הוא מאמין לתובעות שטענו כי הייתה סיבה טובה מאוד לכך שהן נאלצו לעזוב את המלון יממה לפני המועד המוסכם, ושהנאתן מהחופשה הקצרה שקיבלו מהצבא נפגעה קשות.

 

"נראה בעליל שהנאתן מהשהייה הזו נפגעה קשות", קבע השופט. "אדם המקבל חופשה קצרה אינו בוחר לבלות אותה במרחק מאות קילומטרים ממקום מגוריו תוך תשלום מאות שקלים בעבור טיסה לשם, רק כדי להגיע למלון הנמצא בשיפוץ רועש. אדם פועל כך כדי שיוכל לבלות כרצונו ולנוח כרצונו, ולא להיות חשוף להפרעות ורעשים חריגים".

 

נקבע כי התובעות קיבלו תמורה חלקית מאוד, וכי על המלון להשיב להן 700 שקל. כן נקבע, כי על המלון לשפותן באופן מלא על עלות הלילה האחרון במלון אחר בסך 350 שקל.

 

הסכום הנתבע מופרז

באשר לנזק הלא-ממוני הנתבע, 7,500 שקל, נפסק כי הוא מופרז.

 "כנראה שהתובע 1 ואף התובעות 2 ו-3 סבורים שבית-משפט לתביעות קטנות הוא מקום המחלק כסף", כתב השופט בפסק הדין. נקבע, כי יש להעמיד את נזקי שתי התובעות בתחום הלא-ממוני על סך כולל של 1,000 שקל לשתיהן.

 

בסיכום חויב המלון לשלם לתובעות 2,050 שקל, ולאבי התובעת 2 300 שקלים בשל עוגמת הנפש שנגרמה לו.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באנו לנפוש או לסבול?
צילום: ויז'ואל/פוטוס
מומלצים