שתף קטע נבחר

בדיקה חוזרת: האם מישהו מקשיב לכם

במהלך השבועות האחרונים פרסמנו כמה עשרות מפגעי-כביש. סימונים מבלבלים, תמרורים שנעלמו ומעברי חצייה שלא נצבעו, בורות ועמודים. חזרנו אל המקומות המועדים לפורענות, כדי לבדוק האם האחראים למפגע שינו משהו

כבר מספר שבועות שאנחנו מתעדים מפגעי בטיחות חמורים בכבישי ישראל. בתגובה למאות הפניות ששלחתם למערכת, יוצא מדי יום צוות ynet כדי לבדוק האם אכן מדובר במפגע. במידה וכן, אנחנו מתעדים ומפרסמים. כעת, לאחר מספר שבועות של עבודה, הגיע הזמן לבדוק האם האחראים לכל מפגע ומפגע נתנו את הדעת לבעיות השונות, וביצעו את השינוי המתבקש. לא תופתעו כנראה לשמוע כי בחלק נעשה שינוי, חלק אחר של המקרים עדיין קיים ומסכן אותנו מדי יום.

 

  • לעמוד המפגעים המלא

 

 

זוכרים את הבור בנתיבי אילון, שלא טופל במהלך מספר חודשים? לאחר פנייתנו לחברת נתיבי אילון והבטחתם כי הבור יטופל במהירות, שמחנו לגלות כי מישהו עומד מאחורי הדברים. הבוקר (ו'), פחות משבוע לאחר פרסום המקרה, הבור ביציאה לדרך קוממיות בבת ים, נסתם והכביש הוחלק.

 

גם לעיריית תל אביב מגיעות מחמאות, על הטיפול במפגע העמוד-מסתיר-רמזור הזה, שבוצא על-ידי מחלקת ההנדסה של העירייה ברחוב הוברמן. בעירייה לא נשארו אדישים והרמזור הוסט כך שכעת ניתן לראות אותו, והוא מבצע את עבודתו החשובה.

 

שום מחמאות לא מגיעות לעירייה לעומת זאת, על מעבר החציה הלא מסומן בצומת שדרות רוטשילד ורחוב שד"ל החוצה אותה. לפני כשלושה שבועות אמרו לנו בעירייה כי יגיעו ויבדקו. ובכן, אנחנו מאמינים להם שמישהו הגיע ובדק, אבל מוצאים שקשה מאד לקבל כי מישהו היה שם, והחליט שאין צורך בצביעת מעבר חצייה הולם. האם באמת נראה לאנשי העירייה שזה בסדר?

 

דברים דומים ניתן לומר על דרך השלום, בין תל אביב לגבעתיים. גם שם אין מעבר חצייה מוסדר, אלא רק תמרור מתריע. כאשר ביקשנו את תשומת לבם של אנשי העירייה למפגע, לפני למעלה משבוע, נאמר לנו כי "בדיוק השבוע התקבל האישור המיוחל והמעבר יצבע בהקדם". ובכן, מסתבר כי שבועיים אינם מספיקים לצביעת מספר פסים על האספלט המשרת הולכי רגל באחד הצירי התחבורה העיקריים במרכז.

 

לפני כחודש צילמנו את נתיב התחבורה הציבורית בכביש מספר 1, בואכה ירושלים. הנתיב המיוחד נמצא בצד השמאלי של המסלול לבירה, באופן הגורם לאוטובוסים העולים לירושלים לסטות בחדות לשמאל, עם כל הסכנות המשתמעות מכך, והכאוס שזה גורם בכביש. אתמול (ה') בבוקר המשיכו האוטובוסים וחתכו בחדות אל הנתיב הקיים, כאילו דבר לא קרה.

 

לקינוח, שוב מחמאות לאיש שהחליט ולאלה שתיקנו את המפגע בדרך בן צבי, בפנייה המרומזרת לדרך שלבים. הרמזור שלא התחלף לירוק במהלך שעות מסויימות, זכה סוף סוף גם לשילוט ראוי וברור, המתריע בפני הנהגים שאין להם כל סיבה לעמוד ולהמתין. בתמורה, יפסיקו נהגים עצבניים להשתלב בפראות בתחבורה שלצדם.

 

עיניכם הרואות - יש מי שמאזין ומתקן, ויש אחרים שנראה כאילו נושא הבטיחות לא ממש מעניין אותם. בוודאי שאינו דחוף דיו כדי לבצע שינויים נדרשים. אל תפסיקו לשלוח לנו התרעות על מפגעים. כל הודעה שמגיעה זוכה לעיון מדוקדק. אתם יכולים להשפיע - safewheels@y-i.co.il

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בורות בכביש
צילום: שי רוזנצוויג
נתיבים מבלבלים
צילום: שי רוזנצוויג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים