שתף קטע נבחר

שגריר ישראל בארה"ב נפגש עם שרה פיילין

המועמדת הרפובליקנית לתפקיד סגנית הנשיא נועדה עם שגריר ישראל בוושינגטון סלי מרידור. מרידור קיווה לשמור את דבר הפגישה בסוד - אך מטה המועמדת פרסם את דבר הפגישה. "אנחנו מצפים לעבוד עם הסוכנות היהודית שלך", אמרה פיילין למרידור

שגריר ישראל בוושינגטון, סלי מרידור, נפגש היום (ב') עם סגנית המועמד הרפובליקני לנשיאות, שרה פיילין בעיר ליסבורג שבמדינת וירג'יניה. מאוחר יותר, בכוונתו של מרידור "לאזן" את הפגישה עם פיילין בשיחה טלפונית שינהל עם המועמד הדמוקרטי לסגן נשיא, הסנאטור ג'ו ביידן.

 

ממטה פיילין נמסר כי בפגישה התנצלה המועמדת הרפובליקנית לסגנית הנשיא בפני מרידור על כך שלא עלה בידה להיפגש עימו מוקדם יותר, ואמרה לשגריר: "אנחנו מצפים לעבוד עם הסוכנות היהודית שלך". לא ברור למה התכוונה פיילין, אך קודם למינויו של מרידור לתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון, כיהן כיושב ראש הסוכנות היהודית.



 

פגישתו של מרידור עם מושלת אלסקה נערכה זמן קצר לפני שעלתה לנאום באסיפת בחירות בחלקה הצפוני של מדינת וירג'יניה, שם מתנהלת המערכה העיקרית להשגת הכרעה בבחירות במדינה זו. בעיר ליסבורג שבה נערכה הפגישה בין פיילין למרידור הופיע לפני ימים ספורים המועמד הדמוקרטי לנשיאות ברק אובאמה. מאז 1964, וירג'יניה היא מדינה שבה ניצחו המועמדים הרפובליקנים לנשיאות - ולפי סקר חדש של "וושינגטון פוסט", אובאמה מוביל בה על יריבו הרפובליקני ג'ון מקיין ב-8 נקודות.


פיילין עם מרידור, הערב בווירג'יניה (צילום: AP)

 

השגריר מרידור האמין כי יצליח לשמור בסוד את דבר הפגישה עם המועמדת הרפובליקנית לסגן הנשיא, כדי לא להצטייר כמי שמתערב בבחירות בארה"ב. עם זאת, במטה של פיילין היה עניין בפרסום הפגישה, ימים ספורים לאחר שסקר של "גאלופ" העריך כי ברק אובאמה נהנה מתמיכתם של 74 אחוזים מיהודי ארה"ב - וכי רק 22 אחוזים מהיהודים תומכים במקיין. באותו סקר הבהירו נשאלים רבים כי החליטו שלא לתמוך במקיין עקב בחירתו בפיילין לסגניתו.

 

בעקבות פרסום דבר הפגישה על ידי מטה פיילין, פרסמה לשכתו הודעה לקונית על עצם קיום הפגישה. פיילין ומרידור "דנו ביחסים הדו-צדדים בין ארה"ב וישראל, באתגרים של שתי המדינות, במיוחד לנוכח איום הגרעין האיראני על שלום העולם וביטחונו. השגריר התייחס גם למאמצים המתמשכים להגשת שלום וביטחון במזרח התיכון". בהודעת השגריר צוין עוד כי בהמשך היום ישוחח טלפונית עם הסנאטור ביידן, המקיים היום אסיפות בחירות בצפון קרולינה ופלורידה.

 

בראיונות עיתונאיים שהעניקה, הביעה שרה פיילין תמיכה בלתי מסויגת בישראל וחזרה כי ארה"ב לא תבקר את ישראל אם זו תחליט לתקוף את איראן. בראיון שהעניקה לקייטי קוריק מרשת סי-בי-אס לפני מספר שבועות, אמרה פיילין ש"צריך לאפשר לישראל להגן על עצמה. היא בת הברית הקרובה שלנו במזרח התיכון. אנחנו זקוקים לה. היא זקוקה לנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצה לשמור בסוד. מרידור
המטה פרסם את דבר הפגישה. פיילין
צילום: רויטרס
מומלצים